شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#ایالات متحده

ادعای بلینکن در مورد تلاش آمریکا برای ورود کمک بیشتر به غزه

ادعای بلینکن در مورد تلاش آمریکا برای ورود کمک بیشتر به غزه

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا در حالی که دولت متبوعش در یک ماه گذشته قاطعانه از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه حمایت کرده است، مدعی شد که ایالات متحده به شدت برای ورود کمک بیشتر به این باریکه کار می‌کند.

به گزارش از خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه گفت که واشنگتن به طور خیلی جدی برای افزایش قابل توجه کمک‌ها به غیرنظامیان گرفتار در غزه کار می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا به دنبال دیدار با همتای‌ ترکیه‌ای خود در آنکارا ابراز داشت که ایالات متحده در روزهای اخیر پیشرفت خوبی برای گسترش کمک به داخل غزه داشته است و اینکه وقفه در جنگ می‌تواند به این مساله کمک کند.

بلینکن صبح روز دوشنبه در آنکارا به مدت دو ساعت و نیم با فیدان دیدار کرد اما رئیس جمهور ترکیه با او دیدار نکرده است.

سفر بلینکن به ترکیه پس از دیدارهای فشرده با سران عرب در عراق، فلسطین و اردن در آخر هفته انجام شد.

رهبران عرب و مسلمان نسبت به حمایت قاطعانه واشنگتن از رژیم صهیونیستی در ادامه حمله خود به غزه و شهادت نزدیک به ۱۰ هزار نفر که بیش از یک سوم آنها کودک بودند، ابراز نارضایتی کرده‌اند.

ماموریت بلینکن که دومین ماموریت او در منطقه خاورمیانه از زمان شروع جنگ غزه است، حمایت محدودی را به منظور مهار پیامدهای جنگ پیدا کرده است.

رژیم صهیونیستی با فشار آمریکا برای توقف درگیری‌ها مخالفت کرده است، در حالی که کشورهای عرب و مسلمان بر آتش بس فوری برای کاهش تلفات فزاینده در غزه تاکید دارند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، در عمل چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

310310