شهر خبر

واکنش امارات به اظهارات وزیر صهیونیست درباره استفاده از بمب هسته‌ای در غزه

ایسنا نوشت: امارات اظهارات «شرم‌آور و غیرقابل قبول» وزیر میراث رژیم صهیونیستی درخصوص استفاده از بمب هسته‌ای علیه نوار غزه را محکوم و اعلام کرد، این اقدام با قوانین بین‌المللی منافات دارد.

وزارت خارجه امارات اعلام کرد، اظهارات آمیخای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی به نقض گسترده قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه و نیز ارتکاب جنایت‌های جنگی ترغیب می‌کند و نگرانی‌های جدی‌ای را درخصوص قصد ارتکاب جنایت کشتار جمعی به وجود می‌آورد.

براساس گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، امارات مخالف استفاده از تسلیحات هسته‌ای است و اولویت فوری حفاظت از جان غیرنظامیان و ارائه کمک‌های بشردوستانه لازم به آنها است.

وزارت خارجه امارات بر لزوم برقراری فوری آتش بس جهت جلوگیری از خونریزی و همچنین بر اهمیت برخورداری غیرنظامیان از حمایت و حفاظت کامل به موجب قوانین و معاهدات بین‌المللی تاکید کرد.

دولت امارات از جامعه جهانی خواست از هیچ تلاشی برای ممانعت از وخامت بیشتر اوضاع در اراضی فلسطینی و پیشبرد تمامی تلاش‌ها برای برقراری صلح فراگیر و عادلانه و همچنین جلوگیری از سوق دادن منطقه به سمت سطوح جدیدی از خشونت، تنش و بی‌ثباتی فروگذار نکند.

آمیخای الیاهو روز یکشنبه در اظهاراتی که با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد، گفت، یکی از گزینه‌های رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه انداختن بمب هسته‌ای در این منطقه است.

الیاهو عضو حزب قدرت یهود به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است. این حزب ایجاد شهرک‌ها و سیطره بر نوار غزه را تأیید می‌کند.

اظهارات الیاهو با انتقاداتی در داخل و خارج مواجه شده است.

310310