شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرایان#سیاست خارجی

گوینده جمله مملکت برای حزب اللهی هاست، اصولگرایان را عصبانی کرد /تمامیت خواه هستند /برخی در داخل همنوای دشمنان خارجی هستند

گوینده جمله مملکت برای حزب اللهی هاست، اصولگرایان را عصبانی کرد /تمامیت خواه هستند /برخی در داخل همنوای دشمنان خارجی هستند

نامه نیوز نوشت: تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: اینکه یک مهمان در صداوسیما بیاید بگوید چون آن افراد مخالف نظر ما فکر می‌کنند، نباید به برنامه صداوسیما دعوت می‌شدند، یعنی حذف دیگران برای اثبات نظر خود.

سخنان مهمان صداوسیما مبنی بر اینکه کشور متعلق به حزب‌اللهی‌هاست واکنش‌های زیادی را برانگیخته است.

جواد آرین‌منش، تحلیلگر مسائل سیاسی، دراین باره گفت: «اصل ۱۷۵ قانون اساسی درباره رسانه‌های گروهی اعم از رادیو، تلویزیون، نشریات و مطبوعات می‌گوید که در رسانه‌های گروهی آزادی انتشارات و تبلیغات طبق موازین اسلامی باید تأمین شود. درست هم همین است زیرا همه مردم ایران مخاطب رسانه‌ ملی هستند و باید نظرات مختلف در آن مطرح شود. قانون اساسی در اصول دیگر خود نیز به حقوق ملت توجه ویژه‌ای داشته است؛ از جمله اینکه نباید قومیت، نژاد، زبان و رنگ پوست مبنای برتری افراد باشد. وقتی به جای‌جای قانون اساسی نگاه می‌کنیم، در می‌یابیم که ایران برای همه ایرانیان است و سخن گفتن خلاف این جمله به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. پس کشور برای همه ایرانیان است، فارغ از تفاوت‌ها و اختلافات».

وقیحانه در صداوسیما برای اکثریت مردم ایران رجزخوانی می کنند /ایران برای همه ایرانیان است نه فقط حزب اللهی ها /واکنش ها به اظهارات کارشناس صداوسیما

کشف هویت زنی که گفت «این مملکت مال حزب اللهی هاست» /چند هزار میلیارد تومان پول خرج این جمله شده /دختر معصومی دنبال مناظره با فائزه هاشمی بود!

تقلید کارشناس زن صداوسیما از روی دست رسایی و رائفی پور / سایه روشن های شخصیت معصومی اصل

او ادامه داد: «اساسا اصل دموکراسی با آزادی بیان همراه است و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعای دموکراسی داشته باشد اما حقوق مردم که یکی از مهم‌ترینش‌هایش آزادی بیان است را رعایت نکند. در کشور بسیار هستند کسانی که در چارچوب نظام و قانون اساسی صحبت می‌کنند که باید صدای همه آنها در صداوسیما شنیده شود و همه هم باید تحمل شنیدن صداهای مختلف ولو مخالف ما باشد را داشته باشیم».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «اینکه یک مهمان در صداوسیما بیاید بگوید چون آن افراد مخالف نظر ما فکر می‌کنند، نباید به برنامه صداوسیما دعوت می‌شدند، یعنی حذف دیگران برای اثبات نظر خود. این شیوه هم با عقل مغایر است، هم با شرع و هم با قانون اساسی. من باور دارم این دوگانه‌سازی‌های اجتماعی راه به جایی نمی‌برد. تمامیت‌خواهانی که وطن را فقط برای خود می‌خواهند و قصد دارند دیگران را حذف کنند، مطمئن باشند نهایت این مسیر در اقلیت‌ قرارگرفتن خودشان است. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که از فرهنگی غنی برخوردار است با خرده‌فرهنگ‌های بسیار متکثر؛ از کرد و ترک گرفته تا بلوج و عرب و گلیک و مازنی و البته تفکراتی متفاوت که همه باید در کنار هم در کشور واحدی به نام ایران زندگی کنیم و حرف یکدیگر را در کمال آرامش بشنویم».

آرین‌منش در پایان گفت: «انسجام و وحدت ملی، پیشرفت به بار می‌آورد و این شرایط محقق نمی‌شود مگر با همگرایی همه ایرانیان. آنهایی که می‌خواهند دیگران را از کشور خارج کنند، خودشان در اقلیت قرار می‌گیرند. یکی از راه‌های فروپاشی یک جامعه، ایجاد اختلاف میان مردم آن جامعه است. من تصور می‌کنم فقط دشمنان خارجی دنبال این موضوع نیستند و هستند برای که در داخل هم‌نوای دشمنان خارجی در این مسیر حرکت می‌کنند».

۲۷۲۱۸