شهر خبر

تقلید کارشناس زن صداوسیما از روی دست رسایی و رائفی پور /سایه روشن های شخصیت معصوی اصل

تقلید کارشناس زن صداوسیما از روی دست رسایی و رائفی پور /سایه روشن های شخصیت معصوی اصل

روزنامه اعتماد نوشت: معصومی‌اصل که نامش ذیل گروه شریان (شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی) و در کنار نام‌هایی چون حمید رسایی، سید مهدی هاشمی، مهرداد بذرپاش و... قرار گرفته است، تلاش می‌کند از طریق جلب ‌توجه افکار عمومی، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.

اعتماد در گزارشی با عنوان«ما فرزندان ایرانیم» نوشت:

«این مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست.» این عباراتی است که روز گذشته در یکی از برنامه‌های شبکه افق صدا و سیما به نقل از منصوره معصومی‌اصل یکی از اعضای جریان شریان (نزدیک به جبهه پایداری) مطرح و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد.

عباراتی که فرسنگ‌ها فاصله با قرائتی دارد که امام(ره) در خصوص میزان بودن رای ملت، مشارکت همه ایرانیان در تصمیم‌سازی‌ها و پرهیز از قطب‌بندی‌های رایج خودی و غیرخودی مطرح کرده است. گفتمانی برآمده از اندیشه مصباحیون که ضمن بی‌توجهی به رای و خواسته مردم، زمینه سیطره اقلیتی محدود را برنامه‌ریزی می‌کند.

کشف هویت زنی که گفت «این مملکت مال حزب اللهی هاست» /چند هزار میلیارد تومان پول خرج این جمله شده /دختر معصومی دنبال مناظره با فائزه هاشمی بود!

وقیحانه در صداوسیما برای اکثریت مردم ایران رجزخوانی می کنند /ایران برای همه ایرانیان است نه فقط حزب اللهی ها /واکنش ها به اظهارات کارشناس صداوسیما

پس‌لرزه‌ اظهارات عجیب زنی که صاحب مملکت را معرفی کرد /طباطبایی: صداوسیما عذرخواهی کند/صالحی: رسانه ملی را حزبی و جریانی نکنیم

معصومی‌اصل شنبه‌شب اما در انتقاد به رویه شبکه افق در دعوت از همه طیف‌ها درباره جنگ غزه گفت: «چرا ابطحی و آذری‌جهرمی را به تلویزیون دعوت می‌کنید؟... به ما می‌گویند اینقدر می‌گویند صداوسیما فقط حزب‌اللهی‌ها را می‌آورد...خب بگند. این مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست...» در ویدیوی دیگر، او به یکی دیگر از مهمانان صداوسیما می‌تازد و می‌گوید: «آخه صداوسیما یک مهمان دعوت می‌کند که لباس رسول خدا به تن دارد و خیلی مرموز می‌گوید ما عرب نیستیم؛ لباس رسول خدا که یک عرب است، تن تو است.» در ویدیوی دیگری که چندین هفته پیش در فضای مجازی تحت عنوان اظهارات یک فعال اصولگرا منتشر شد، او خواستار افزایش «سواد سیاسی» جامعه شده و تاکید می‌کند که «ایران ۸ تا ۱۰ سال آینده بهشت روی زمین خواهد شد؛ تازه من ارفاق کردم.» در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ هم ویدیوی دیگری در صفحه اینستاگرام معصومی منتشر شد؛ ویدیویی که در آن، دختری کوچک، فائزه هاشمی را به مناظره فرا می‌خواند. این دختر اما فرزند منصوره معصومی بود.

پس از آنکه فائزه هاشمی، دعوت به مناظره را پذیرفت، او گفت: «سلام فائزه خانم، من امروز در سایت‌ها دیدم شما پیشنهاد مناظره با من را قبول کردید و آماده‌ مناظره با من شدید. به قول خودتان شما کاندیدای ریاست‌جمهوری هستید و شما می‌توانید از مناظره با من سوءاستفاده کنید و من این فرصت را به شما نمی‌دهم و البته شما قطعا باید ردصلاحیت شوید. ان‌شاءا... مناظره‌ ما باشد برای بعد از انتخابات. آهان، راستی من فصل امتحاناتم است و باید امتحاناتم را خوب بدهم تا آدم خوبی باشم تا در آینده عاقبت به شر نشوم.» منصوره معصومی‌اصل اما ۲سال بعد و در شرایطی که نام او در لیست انتخاباتی شریان قرار گرفته برخلاف قانون در صدا و سیما حاضر می‌شود و برای خود محتوای تبلیغاتی تولید می‌کند.

تلاش برای جلب ‌توجه

نواصولگرایان طرفدار قالیباف، اما تشکیل شریان را در راستای ایجاد انشقاق در جبهه اصولگرایی معنا کرده و به نقد آن نشستند. به نظر می‌رسد، جبهه پایداری متوجه شده که جایگاهی در میان ایرانیان ندارد و تلاش می‌کند با ایجاد بازوهای پیرامونی در انتخابات برای خود فرصت دوباره‌ای ایجاد کند. این تحرکات با انتقاد نواصولگرایان مواجه شده است.

۲۰ مرداد ۱۴۰۲ بود که محمود رضوی، مشاور قالیباف با ادبیاتی کنایه‌آمیز در مورد «شریان» و حمید رسایی که او نیز عضو شورای مرکزی «شریان» است، نوشت: «شیخ سوپرانقلابی با سودای مجلس، مسوول انتخابات تشکیلات غیرقانونی وزیر ساخته شده است.»

معصومی‌اصل متولد ۱۳۵۰ با چنین سابقه‌ای است که به‌رغم ثبت‌نام در انتخابات سال ۱۴۰۲ راهی جام‌جم می‌شود تا با دسته‌بندی مردم ایران به خودی و غیرخودی، بر آتش رویکردهای سلبی بدمد. اعضای جبهه پایداری به خوبی می‌دانند جایگاهی در میان ایرانیان ندارند و در صورت ایجاد فضای رقابتی قافیه را به رقبای اصلاح‌طلب و میانه‌روی خود خواهند باخت. به این دلیل است که از خانه برون تاخته و صدا و سیما را به دلیل قرار دادن فرصت برای چهره‌هایی چون ابطحی و آذری‌جهرمی می‌نوازد. اما این برای نخستین بار نیست که جریان راست در ایران، نگران حضور اصلاح‌طلبان و جریانات میانه‌رو در انتخابات است. تجربه‌های قبلی نشان داده هر زمان که فضا برای مشارکت احزاب اصلاح‌طلب و میانه‌رو فراهم شده، دست اصولگرایان و تندروها از صندلی‌های سبز بهارستان خالی مانده و آنها ناچار به خزیدن به کنج عزلت و تنهایی شده‌اند. به این دلیل است که از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا زمینه افزایش مشارکت در انتخابات را مسدود ساخته و زمینه توفیق هم‌حزبی‌های خود را فراهم سازند.

۲۷۲۱۸