شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سربازان#آذرماه#نیروهای مسلح#آبان

خبر مهم یک مقام ارشد نظامی درباره کسر خدمت سربازان ماهر

خبر مهم یک مقام ارشد نظامی درباره کسر خدمت سربازان ماهر

ایسنا نوشت: فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح درباره زمان اجرای طرح کسرخدمت سرباز ماهر گفت:‌ کسر خدمت یک ماهه سرباز ماهر از اواخر آبان یا اوایل آذرماه اجرا می‌شود.

سردار محمدجواد زاده‌کمند در تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح کسر خدمت یک ماهه به سربازان ماهر گفت:‌ قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح همواره به دنبال مشوق‌هایی برای افزایش تمایل سربازان و مشمولان سربازی برای کسب مهارت‌های تخصصی و نیز خوشایندسازی دوران خدمت سربازی بوده است. در همین راستا نیز طرح‌های مختلفی به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه یکی از این تسهیلات اعطای کسر خدمت یک ماهه به سربازان دارای مهارت بود، گفت: بر این اساس اگر سربازی تا پیش از ورود به دوره خدمت سربازی مهارتی را آموزش دیده باشد و به عبارتی بهتر با یک مهارت تخصصی وارد خدمت سربازی شده باشد، می‌تواند از تسهیلات کسر خدمت یک ماهه بهره‌مند شود.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح درباره اینکه نحوه استفاده از این کسر خدمت چگونه است، گفت: برای اجرای طرح به سامانه جامع سرباز ماهر نیاز داشتیم که این سامانه ایجاد و تکمیل شده است. متقاضیان باید تا قبل از اعزام به خدمت سربازی مدارک خود را در این سامانه بارگذاری کرده و پس از صحت‌سنجی کسرخدمت یک ماهه به این افراد تعلق خواهد گرفت.

زاده‌کمند درباره زمان اجرای طرح کسرخدمت سرباز ماهر نیز گفت:‌ کسر خدمت یک ماهه سرباز ماهر از اواخر آبان یا اوایل آذرماه اجرا می‌شود. قبل از آن ما نیاز داشتیم تا چند مرحله کار زیرساختی از جمله همین تکمیل سامانه انجام شود که خوشبختانه انجام شد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا با توجه به کاهش سه ماهه طول خدمت سربازی، کسرخدمت یک ماهه سربازان ماهر اجرا می‌شود یا خیر هم به ایسنا گفت: با کاهش سه ماهه طول مدت خدمت سربازی، طرح کسر خدمت یک ماهه سربازان ماهر نیز اجرا خواهد شد و کاهش سه ماهه طول مدت خدمت سربازی، مانعی برای اجرای کسرخدمت یک ماهه سربازان ماهر نیست. کما اینکه امکان استفاده از دیگر کسرخدمت‌های تصویب شده در قوانین و مقررات سربازی نیز وجود دارد.

وی درباره اینکه آیا ممکن است کسر خدمت سربازان ماهر از یک ماه به دو ماه افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آنچه که اجرا می‌شود کسر خدمت یک ماهه برای سربازان ماهر است که همانطور که گفتم از اواخر آبان یا اوایل آخر اجرایی خواهد شد و متقاضیان باید پیش از اعزام به خدمت سربازی به سامانه جامع سرباز ماهر رفته و مدارک مهارت تخصصی خود را در آنجا ثبت کنند تا پس از راستی آزمایی نسبت به اعطای آن اقدام شود.

27218