شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن

پرداخت ۱۸.۵ همت تسهیلات ودیعه مسکن / انعقاد بیش از ۵۲۱ هزار قرار داد

بورس، بانک و بیمه

از مجموع ۶۷۹.۴۴۰ واجد شرایط کامل برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن تاکنون ۵۲۱.۵۲۰ قرارداد توسط بانک‌ها منعقد شده که برابر با ۱۵۴ هزار میلیارد تومان است.

دغدغه مسکن یکی از مسائل بنیادی و حیاتی در جوامع جهانی است. با افزایش جمعیت و شهرنشینی، تأمین مسکن با چالش‌های بزرگی روبرو شده است. این چالش‌ها شامل قیمت‌های بالا، کمبود مسکن معقول و کیفیت مناسب، تأمین امکانات عمومی در نزدیکی مسکن‌ها و همچنین تأمین مسکن برای افراد با درآمد کم می‌شوند. در این زمینه، دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی در تلاش برای ارائه راهکارهایی مناسب برای بهبود وضعیت مسکن، توسعه مسکن معقول و مستدام، و کاهش تفاوت‌های اجتماعی در دسترسی به مسکن می‌باشند. مسکن معقول و مناسب نقش مهمی در رفاه و کیفیت زندگی افراد ایفا می‌کند و برای جامعه به طور کلی اهمیت دارد.

مصطفی قمری وفا؛ مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی X نوشت: عملکرد بانک‌ها در تامین مالی نهضت ملی مسکن؛ از مجموع ۶۷۹.۴۴۰ واجد شرایط کامل برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن تاکنون ۵۲۱.۵۲۰ قرارداد توسط بانک‌ها منعقد شده که برابر با ۱۵۴ هزار میلیارد تومان است.

همچنین بیش از ۳۱۶ هزار متقاضی هم از تیرماه پارسال تاکنون تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۱۸.۵ هزار میلیارد تومان از بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

پرداخت ۱۸.۵ همت تسهیلات ودیعه مسکن از تیرماه سال گذشته/ انعقاد بیش از ۵۲۱ هزار قرارداد