شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آبان#نمادهای#بورسی#سوار#موج#صعود

نمادهای بورسی سوار بر موج صعود

با حضور شهرام شریف دبیر گروه دیجیتال فردای اقتصاد و حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روزی که ۶۵ درصد از نمادهای معاملاتی در محدوده سبز تابلو جای گرفتند با ۰.۸۸ درصد افزایش توانست به طور مجدد وارد کانال ۲ میلیون واحدی شود. معیار هم وزن بازار هم در رفتاری مشابه نماگر اصلی افزایش ۰.۸۸ درصدی را به ثبت رساند.

ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) رقم ۳ هزار و ۴۴۲ میلیارد تومانی را به خود اختصاص داد و سرمایه‌گذاران حقیقی بیش از ۲۶ میلیارد تومان جریان نقد را از گردونه معاملاتی بازار سهام خارج کردند.

صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط نیز در چنین فضایی با حجم بزرگ‌تری از خروج پول مواجه بودند به نحوی که در داد و ستدهای امروز ۶۰ میلیارد تومان از منابع سهامداران خرد از این بخش خارج شد.

در روز یکشنبه ۱۴ آبان ماه، ۵۷ شرکت به ارزش ۲۹۹ میلیارد تومان درگیر صفوف طولانی خرید بودند و در مقابل صف‌های سنگینی به ارزش ۵۹۹ میلیارد تومان برای ۵۹ شرکت در بخش فروش تشکیل شد.

در برنامه امروز بورسان، شهرام شریف دبیر گروه دیجیتال فردای اقتصاد به ارزیابی وضعیت جایگاه تجارت الکترونیک ایران در خاورمیانه پرداخت. در ادامه حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل عملکرد بازارهای جهانی را بررسی کرد.