شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زاکانی#رئیسی

کوثری: رئیسی و زاکانی بخاطر مشلغه در گردهمایی «مبنا» حضور نداشتند /مبنا ادامه راه شانا است

کوثری: رئیسی و زاکانی بخاطر مشلغه در گردهمایی «مبنا» حضور نداشتند /مبنا ادامه راه شانا است

چهره حاضر در گردهمایی مبنا می‌گوید: اختلاف سلیقه‌های جزئی وجود دارد اما در مورد اصل موضوع اختلاف نیست، حتی امکان دارد که گفته شود چرا اعضای پایداری در این گردهمایی حضور نداشتند؟ پاسخ این است که این حضور نداشتن به معنای اختلاف نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اولین گردهمایی طیف سیاسی منتسب به قالیباف تحت عنوان مبنا برگزار شد، هر چند برای اولین بار بود که نام مبنا شنیده می‌شد اما تصاویر ثبت شده از چهره های حاضر در این گردهمایی نشان داد که شانا تغییر اسم داده و قرار است در این انتخابات ذیل عنوان «مبنا» فعالیت کند.

نکته‌ای که اسماعیل کوثری نیز در گفتگو با خبرآنلاین به آن اشاره می‌کند اما می‌گوید از علت تغییر نام شانا به مبنا بی‌اطلاع است.

کوثری از دعوت زاکانی و رئیسی برای حضور در این میتینگ انتخاباتی هم روایت کرد و علت عدم حضور آنها را تنها مشغله کاری می داند نه ممنوعیت های قانونی.

متن گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از جمله حاضرین در گردهمایی مبنا را در ادامه می‌خوانید:

**************

بعد از به پایان رسیدن مرحله اول و دوم ثبت‌نام در انتخابات سال جاری، با توجه به نزدیک شدن انتخابات افرادی که به دنبال فعالیت انتخاباتی هستند گردهمایی مبنا را به سرانجام رساندند، البته این اولین اقدام مبنا یا همان ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بود که از سراسر کشور در آن حضور پیدا کردند. امیدوارم این قبیل اقدامات منجر به تشویق مردم برای حضور در انتخابات شود و در نهایت شاهد حضور گسترده مردم باشیم.

مبنا ادامه شانا است /زاکانی و رئیسی بخاطر مشغله کاری حضور نداشتند

بله، مبنا ادامه همان شانا است، در حقیقت تنها نام شانا تغییر کرده است، البته قرار بود رئیس جمهور هم در این جمع حاضر شود که طبق گفته حداد عادل،رئیسی به دلیل مشغله کاری نتوانست در گردهمایی مبنا حضور پیدا کند و یا زاکانی هم به این گردهمایی دعوت شده بود اما او هم به دلیل کار فرصت حضور پیدا نکرد و به جای او سروری در گردهمایی مبنا حاضر شد.

در هر صورت عزیزان باید همدل شوند و کاری انجام دهند که کردم با آگاهی و امیدواری بیشتر پای صندوق های حضور پیدا کنند و هر فردی که اصلح‌تر است، را انتخاب کنند.

اعضای مبنا همان اعضای شانا هستند

بنده از جزییات تغییر نام شانا به مبنا اطلاعی ندارم اما می‌دانم اعضای مبنا همان اعضای شانا هستند و تفاوت آنچنانی صورت نگرفته است.

کوثری: رئیسی و زاکانی بخاطر مشلغه در گردهمایی «مبنا» حضور نداشتند /مبنا ادامه راه شانا است

؟

در حال حاضر مبنا در کل استان‌ها و به عبارتی سراسر کشور فعالیت خود را شروع کرده است.

اختلاف سلیقه بین شورای ائتلاف و مبنا وجود دارد

آقای تقوی از اعضای شورای وحدت در گردهمایی مبنا حضور داشت. البته اختلاف سلیقه‌های جزئی وجود دارد اما در مورد اصل موضوع اختلاف نیست، حتی امکان دارد که گفته شود چرا اعضای پایداری در این گردهمایی حضور نداشتند؟ پاسخ این است که این حضور نداشتن به معنای اختلاف نیست.

بنده معتقد هستم وقتی در اصل مشکلی نیست نباید در فرع هم مشکلی باشد لذا به مرور تفاهم میان گروه‌ها حاصل می‌شود و به نتیجه وحدت آفرین دست پیدا می‌کنند.

27218