شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#سهمیه بنزین

سهمیه بنزین این خانوار افزایش یافت / با این روش سهمیه بنزین خود را بفروشید

اقتصاد سهمیه بنزین این خانوار افزایش یافت / با این روش سهمیه بنزین خود را بفروشید

جزئیاتی از واریز سهمیه بنزین به کارت بانکی افراد اعلام شد.

سهمیه بنزین، در واقع میزان بنزینی است که برای هر شخص یا خودرویی در نظر گرفته می‌شود. سهمیه بنزین بر اساس عواملی مانند نوع خودرو، استفاده‌ی روزانه، فاصله‌ی مسافرتی و نیز قوانین و مقررات هر کشور یا منطقه متفاوت است. عموماً سهمیه بنزین توسط سازمان‌ها یا ادارات مربوطه تعیین می‌شود و می‌تواند بر حسب حجم بنزین (مانند لیتر) یا بر حسب مسافت (مانند کیلومتر) باشد.

تصمیم جدید دولت برای پرداخت نقدی یارانه بنزین مشخص شد.

رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین گفت: برای خانواده‌های ۴ نفره و بالاتر، مابه التفاوت سهمیه بنزین به کارت بانکی سرپرست خانواده واریز می‌شود.

علی ملکی رئیس ستاد هماهنگی طرح بازتوزیع یارانه‌ بنزین گفت: تاکید اصلی طرح بر روی توزیع عادلانه یارانه بنزین است. برنامه ما این است که این طرح در فاز اول در جزیره کیش اجرا شود و پس از رفع اشکالات آن در جزیره قشم نیز اجرایی خواهد شد و سپس به کل کشور توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: این طرح شامل خودروهای شخصی می شود و سهمیه سوخت خودروهای عمومی تغییری نخواهد داشت.

ملکی با بیان اینکه در این طرح کلیه کارتهای سوخت حفظ می‌شود، اضافه کرد: برای خانواده‌های یک تا سه نفره، همان ۶۰ لیتر بنزین یارانه‌ای روی کارت سوختشان شارژ می‌شود اما برای خانواده‌های ۴ نفره و بالاتر، مابه التفاوت سهمیه بنزین به کارت بانکی سرپرست خانواده واریز می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی در کیش اجرا شده است و افرادی که خودرو ندارند، این سهمیه بنزین به کارت بانکی آنها واریز شده و افراد می‌توانند در سامانه «بنزینِ من» از سهمیه خود مطلع شوند.

وی یادآور شد: اگر خانواری نخواهند از سهمیه بنزین خود استفاده کنند، درخواست فروش آن را در سامانه اعلام می‌کند و سپس معادل نقدی سهمیه بنزین به صورت ریالی در سامانه فروخته می شود و در آخر ماه در قالب یارانه در حساب بانکی خود دریافت می‌کنند.

رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین گفت: اینکه چه زمانی این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد به تصمیم دولت بستگی دارد.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در یک برنامه تلویزیونی گفت: لایحه دولت ۲۴ فصل و هر فصل یک جدول دارد که در آن جدول اتفاقاتی که در این ۵ سال قرار است رخ دهد را بیان می‌کند. جداول یک تا ۶ جدول اصلی هستند.

مبلغ یارانه معیشتی بنزین چقدر است

وی ادامه داد: در مواد اولیه برنامه هفتم دولت را مکلف کردیم که وزارت نفت می‌تواند با جلب رضایت شرکت‌های خصوصی برای ایجاد میدان‌های نفتی جدید اقدام کند؛ اگر ما قرار است به رشد ۸ درصدی برسیم چاره‌ای نداریم جز اینکه بخش خصوصی را به میدان بیاوریم. با دولت توافق کردیم که اگر در عین بررسی برنامه هفتم مواردی بود که باری را به دولت تحمیل می‌کرد این را با نظر ریاست مجلس به کمیسیون تلفیق ارجاع دهیم.

زنگنه در زمینه هماهنگی دولت و مجلس تاکید کرد: تا امروز سه جلسه در هیات رئیسه با شخص رئیس جمهور داشتیم که این در زمان برنامه‌های مختلف بی‌نظیر است.

وی درباره امکان تحقق این برنامه بیان کرد: برنامه‌ها دو نوع است نوعی که نقطه‌زنی می‌کند برای مثال می‌گوید که من در این زمینه فقط می‌خواهم کار کنم، اما برخی دیگر برنامه‌های جامع هستند که این لایحه‌ای که دولت ارائه داد ۲۴ فصل و از نوع جامع بود. مجلس هم این برنامه جامع را جامع‌تر کرد. تلاش ما با دولت این بود که تمرکز خود را بر صنایع پیشران و رشد اقتصادی بگذاریم؛ لذا برنامه جامع است؛ اما تلاش کردیم ذیل هر فصل در مواردی بیشتر زمان بگذاریم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم درباره اصلاحاتی که در برنامه هفتم انجام شد نیز گفت: برای مثال دولت رشد اقتصاد دریایی را در برنامه هفتم حدود سه برابری دیده بود که ما یک و نیم برابری این را دیدیم و یا زمانی که ممکن است یک فرد دارای مسکن شود را ۷ ساله دیده بود که ما این را هم اصلاح کردیم.

وی ادامه داد: در ابتدای برنامه تلاش کردیم که منابع مالی جدید خلق کنیم برای مثال یک بخشی که امروز مطرح شد استفاده از منابع صندوق توسعه بوده است که می‌تواند بخش پیشران را حرکت دهد. متاسفانه میزان معافیت‌های مالیاتی ما از میزان خود مالیات‌هایی که اخذ می‌کنیم بیشتر است که ما در اینجا احکامی آوردیم.

زنگنه تصریح کرد: صندوق‌های بازنشستگی داریم که قرار بوده در طول سی سال کارمندان به این صندوق‌ها پول دهند تا بتوانند حقوق کارمندان را در زمان بازنشستگی بدهند، اما متاسفانه ۱۶ درصد از بودجه کشور را به این صندوق‌ها به صورت مستقیم می‌دهیم. اگر همینطور ادامه دهیم بالغ بر ۶۰۰ همت کسری در صندوق‌ها خواهیم داشت.در بخش منابع، ما سوآپ برق را آوردیم یعنی دولت برق را از جایی وارد کند و به نقطه دیگری صادر کند.