شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#واشنگتن#تجهیزات#حماس#غزه

حماس: واشنگتن مسئول مستقیم کشتار فلسطینیان است

حماس: واشنگتن مسئول مستقیم کشتار فلسطینیان است

ایسنا نوشت: جنبش حماس با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی به غزه با تجهیزات نظامی آمریکایی و موافقت کاخ سفید انجام می‌شود، اعلام کرد که واشگتن مسئول مستقیم کشتار فلسطینیان است.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دولتش مسئول مجموعه کشتارهای اسرائیل هستند که تازه‌ترین آن‌ها حمله به مدرسه الفاخوره است؛ مکانی که پناهگاه کودکان و زنان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اشغالگران با یک هواپیمای آمریکایی به حیاط مدرسه الفاخوره در اردوگاه آوارگان «جبالیا» حمله کردند که بیشترین تعداد آوارگان را در خود جای داده است. در این حمله ده‌ها تن کشته و مجروح شدند که همگی آن‌ها زن و کودک بودند. این یک روز پس از آن اتفاق افتاد که صهیونیست‌ها به مدرسه «اسامه بن زید» در شمال غزه حمله کردند.

به گزارش آناتولی، مقاومت حماس همچنین با بیان اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دولت وی مسئول مستقیم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان غزه هستند، اعلام کرد: رژیم جنایتکار اشغالگر این کشتارها را با حمایت مستقیم دولت آمریکا و جو بایدن مرتکب می‌شود.

ساعاتی پیش در بمباران مدرسه الفاخوره که هزاران آواره فلسطینی را در خود جای داده، دست‌کم ۱۵ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۷۰ تن مجروح شدند.

بر اساس آمارهای رسمی، از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست‌کم ۹۴۸۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که از این میان ۳۹۰۰ تن کودک هستند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

جنگ غزه در حالی وارد بیست و نهمین روز خود از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» شده است، که ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران مناطق مختلف غزه در سایه نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش درگیری در «خاورمیانه» ادامه می‌دهد. قایق‌های ماهیگیران، اردوگاه نصیرات، محوطه بیرونی بیمارستان‌ها، مساجد، برج مهندسان و اردوگاه المغازی از جمله محورهای حملات صهیونیست‌ها در بیست‌ونهمین روز جنگ بودند.

310310