شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سینما#نیسان

آیا فصل دوم نیسان آبی حال مخاطب را خوب می‌کند؟

آیا فصل دوم نیسان آبی حال مخاطب را خوب می‌کند؟

عصر ایران نوشت: در فصل دوم سریال مسعود اطیابی که یکی از رکوردداران ساخت فیلم‌های کمدی موفق در سینما است کارگردانی نیسان آبی را بر عهده گرفته است.

فصل دوم سریال نیسان آبی قرار است از اول آذر به کارگردانی مسعود اطیابی از فیلیمو پخش شود. فصل اول این سریال را که منوچهر هادی کارگردانی کرده بود به یکی از سریال‌های پربازدید نمایش خانگی بدل شده بود و توانست رضایت مخاطبان را به دست بیاورد. به بهانه پخش فصل دوم این سریال نگاهی اجمالی می‌اندازیم به مهم‌ترین اتفاق‌های فصل اول و روند داستانی آن.

نیسان آبی یک قصه نوستالژیک از دو دوست است که پیش از انقلاب در کودکی با یکدیگر دوست شدند و این رفاقت با ازدواج با دو خواهر ادامه پیدا کرد تا این دو دوست علاوه بر رفاقت باجناق همدیگر هم باشند. رضا و جمشید از کودکی استعدادهای مختلفی را درون خودشان جستجو می‌کردند. جمشید عاشق اتومبیل نیسان وانت بود و بزرگترین آرزویش این بود که روزی بتواند مانند جمشید هاشم‌پور ستاره سینمای ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بدرخشد.

رضا نیز ترانه سرایی را در پیش گرفت و اگرچه استعداد آنچنانی نداشت اما تلاش کرد تا بتواند برای خوانندگان ترانه‌های کوچه بازاری بگوید. او مدعی است اکثر شعارهای پشت وانت‌ها از سروده‌های او است و از این بابت خوشحال است.

ساختمان کلی داستان نیسان آبی با معرفی کامل شخصیت‌های اصلی و فرعی از جمله جمشید و رضا و همسرانشان زری و پری و همچنین کاراکترهای فرعی از جمله ممدچاخان به خوبی چیدمان شده و از این بابت مخاطب می‌تواند خودش را جای شخصیت‌ها بگذارد و در دنیای فانتزی و کمدی آن‌ها زندگی کند.

منوچهر هادی که با ساخت آثار ملودرام در نمایش خانگی موافق و مخالفان زیادی داشت و آثاری مانند عاشقانه موفق شده بود مخاطبان زیادی را جلب کند در اولین تجربه کمدی سازی در نمایش خانگی با دست پر جلو آمد و ثابت کرد موفقیت‌های گیشه در ساخت آثاری چون آینه بغل و رحمان 1400 آنچنان هم اتفاقی نیست.

یکی از بامزگی‌های فصل اول سریال نیسان آبی شوخی با سکانس‌های مطرح فیلم‌ها و سریال‌های پرطرفدار بود. مثلا در یک جاهایی از سریال با موسیقی و اتمسفر سریال قورباغه شوخی شد و یا در سکانسی دیگر علیرضا خمسه پدرش را در حمام مانند سکانس ماندگار فیلم جدایی نادر از سیمین تمیز می‌کرد. این جنس شوخی‌ها و ارجاعات در سریال با فضای اصلی داستان که عشق یک راننده نیسان به سینما و جمشید هاشم‌پور است به خوبی در بطن ماجرا نشسته بود.

علاقه جمشید قاسم‌پور به ستاره سینمای ایران جمشید هاشم‌پور و اینکه شمایل خودش و فرزندانش را هم با تراشیدن سر شبیه آن‌ها کرده بود یکی دیگر از شوخی‌های بامزه سریال بود.

شوخی با نوستالژی‌های دهه ۶۰ و نحوه رابطه رضا و جمشید با همسرانشان و مخالفت‌های پدر زری و پری با این ازدواج‌ها یکی دیگر از فصل‌های بامزه سریال بود.اما نیسان آبی از مسائل روز جامعه هم دور نمانده بود و سازندگان تلاش کردند در کنار شوخی‌های به اندازه و با نمک نگاهی هم به برخی آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی بیندازند.

مساله گرانی ارز و تاثیر آن بر زندگی مردم و تورم ناشی از گران شدن دلار یکی از موضوعاتی بود که در سریال روی آن تمرکز شد. نگاه فیلمساز به مقوله مهاجرت و کلاهبرداری‌هایی که در این زمینه انجام می‌گیرد هم یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در سریال بود.

تنوع لوکیشن‌ها و طراحی صحنه دقیق سریال به همراه جذابیت‌های تنوع در پوشش بازیگران در دهه‌های مختلف باعث شده بود از لحاظ بصری نیسان آبی به یک سریال خوش رنگ و لعاب تبدیل شود.

حالا در فصل دوم سریال مسعود اطیابی که یکی از رکوردداران ساخت فیلم‌های کمدی موفق در سینما است و به تنهایی توانسته رکورد جذب مخاطب را با ساخت آثار متنوع کمدی به دست بگیرد کارگردانی نیسان آبی را بر عهده گرفته است.

هنوز اطلاعات خاصی از فصل دوم در دسترس نیست به غیر از معرفی یکی از شخصیت‌ها با بازی بیژن بنفشه‌خواه که از همان کلیپ مشخص است داستان سریال همان سیر روایتی فصل اول را دنبال می‌کند و قرار است باز هم با نوستالژی‌های گذشته شوخی شود. به نظر می‌رسد در شرایطی که جامعه نیاز جدی به تماشای طنز و فارغ شدن از اخبار تلخ و ناگوار است تماشای نیسان آبی ۲ می‌تواند حال خوب را به مخاطب هدیه دهد.