شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهلت#پایان سال#مهلت ثبت نام

زمین رایگان برای تهرانی‌ها / مهلت ثبت نام برای دریافت زمین تا پایان سال

اقتصاد زمین رایگان برای تهرانی‌ها / مهلت ثبت نام برای دریافت زمین تا پایان سال

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: تاکنون به ۲۵۰۰ خانواده تهرانی در طرح پویش رحمت وزارت راه و شهرسازی زمین رایگان واگذار شده است.

در جریان حمایت از طرح جوانی جمعیت، دولت به خانوارهای دارای فرزند، زمین رایگان اعطا می‌کند. این طرح با هدف جوان‌سازی جمعیت کشور و تامین مسکن خانوارها روی کار آمد. از این سو متقاضیان برای دریافت زمین رایگان با داشتن شرایط لازم می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

حسین جنتی اظهار کرد: خانوارهای تهرانی دارای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال در صورت داشتن شرایط لازم برای دریافت زمین رایگان می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به نشانی Saman.mrud.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وزارت راه و شهرسازی بر اساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به‌منظور حمایت از خانواده و تحقق اهداف جوانی جمعیت یک قطعه زمین رایگان در قالی شرایط مندرج در قانون مذکور را به خانوارهای دارای ۴ فرزند و بیشتر اختصاص می‌دهد.

تاکنون فرآیندهای مربوط به ۲۵۰۰ خانواده تهرانی در طرح پویش رحمت وزارت راه و شهرسازی انجام و به این تعداد خانواده زمین رایگان تحویل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: واگذاری زمین در استان تهران با در نظر گرفتن ضوابط و صراحت ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بالمناصفه بین پدر و مادر صورت می‌گیرد.

جنتی یادآور شد: خانوارهای تهرانی دارای ۴ فرزند و بیشتر مشمول قانون تا پایان سال ۱۴۰۲ برای دریافت زمین رایگان فرصت دارند.