شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ایران#ریاست جمهوری#آبان ماه

ملابرادر وارد تهران شد/ تقویت روابط اقتصادی محور مهم سفر

ملابرادر وارد تهران شد/ تقویت روابط اقتصادی محور مهم سفر

ملا عبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی رییس الوزرا که صبح امروز شنبه، 13 آبان ماه در رأس هیئتی عالی رتبه و عمدتا اقتصادی عازم ایران شده بود، ظهر امروز به تهران رسید و مورد استقبال حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ریاست جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت این کشور در کابل قرار گرفت.

ملا برادر در بدو ورود به تهران مورد استقبال حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ریاست جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت این کشور در کابل قرار گرفت.
به گفته دفتر معاونت اقتصادی رییس الوزرا، هیئت عالی رتبه افغانستان در سفر به تهران در مورد روابط دوجانبه، تجارت، ترانزیت، حمل و نقل، زیرساخت ها و راه آهن با مقامات ایرانی گفتگو خواهد کرد.
ارتباط منطقه ای، افزایش تجارت از طریق بندر چابهار، گسترش مشارکت افغانستان در این بندر و بحث در مورد توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور، از موضوعات مورد بحث در این سفر گفته شده است.
برادر همچنین از دولت و بخش خصوصی ایران برای سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، معدن، حمل و نقل و صنعت در افغانستان دعوت خواهد کرد.
در حالی که ملا برادر پیش از سقوط نظام جمهوری به عنوان مسئول دفتر سیاسی امارت اسلامی به تهران سفر کرده بود، این اولین سفر وی در پست معاونت اقتصادی رییس الوزرا و سفر بالاترین سطح هیئت دیپلماتیک امارت اسلامی به پایتخت ایران است.

311311