شهر خبر

فرهنگیان منتظر افزایش حقوق باشند؟ / واریز معوقات معلمان و فرهنگیان بازنشسته تا پایان آبان

اقتصاد

طبق اخبار واصله قرار است همه معوقات معلمان و فرهنگیان بازنشسته تا پایان آبان امسال واریز شود.

کارشناسان بر این باورند که افزایش حقوق بازنشستگان از اهمیت بسیاری برخوردار است. بازنشستگان افرادی هستند که سال‌ها از عمر خود را در خدمت به جامعه و کارفرمایان گذرانده‌اند و حق دارند که پس از بازنشستگی، به خوبی از مزایایی که به آن‌ها تعلق دارد، بهره‌مند شوند. افزایش حقوق بازنشستگان به دلیل تاثیر مستقیم آن بر کیفیت زندگی آن‌ها، بسیار مهم است.

آموزش و پرورش خبر مهمی درباره پرداخت همه معوقات معلمان و فرهنگیان بازنشسته تا پایان آبان امسال داد.

رتبه‌بندی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید. رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که معلمان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند.بر اساس رتبه‌بندی معلمان آنها با در نظر گرفتن معیارهایی در چهار گروه طبقه بندی و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شد. رتبه‌بندی معلمان اواخر آبان ماه سال گذشته به تصویب رسید. رتبه‌بندی معلمان برای کلیه معلمان، در یکی از رتبه‌های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرایی آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون، انجام می‌شود.

آموزش و پرورش خبر مهمی درباره پرداخت همه معوقات معلمان و فرهنگیان بازنشسته تا پایان آبان امسال داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر مهمی درباره زمان واریز معوقات فرهنگیان بازنشسته و معلمان داد.

علی فرهادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما با اعلام این خبر گفت: همه مطالبات و معوقات معلمان حق التدریس و فرهنگیان که مربوط به سال گذشته بود به طور کامل تسویه شده، مطالبات فروردین هم کامل تسویه شده و بخشی ازمطالبات اردیبهشت هم پرداخت شده است.

به گفته فرهادی، مطالبات خرداد و بخشی از اردیبهشت هم در آبان ماه به طور کامل تسویه خواهد شد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش همچنین درباره اعتراض برخی از معلمان به نظام رتبه‌بندی نیز گفت: حدود ۳۰۰ هزار نفر به نظام رتبه‌بندی اعتراض کرده بودند که کمتر از ۱۰۰ هزار نفر از آنها باید بررسی شود و مابقی معلمان به طور کامل انجام شده و در احکامشان نیز اعمال شده و پرداختی این دسته از معلمان نیز از اول امسال انجام شده است، باقی مانده معترضان نیز تا قبل از پایان آبان رتبه‌بندی آنها تعین تکلیف خواهند شد.

فرهادی ادامه داد: در بخش رتبه‌بندی معلمان خوب کار شد و به طور فشرده حدود ۱۰۰ نفر حتی در ایام تعطیل در دبیرستان البرز و یکی از مراکز تربیت معلم تهران به طور پیوسته بررسی شد.

وی گفت: معلمانی که رتبه‌بندی آنها مشکل داشت با بررسی‌ها انجام شده مشکل آنهامرتفع شدو به آنها نیز تعلق گرفت و احکام کارگزینی برای این معلمان صادر شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد معلمان شامل نظام رتبه‌بندی شدند.

فرهادی درباره فوق العاده رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی هم گفت: در این رابطه آموزش و پرورش تمام تکالیف خود را انجام داده است، کسورات قانونی فرهنگیان بازنشسته نیز انجام و به صندوق بازنشستگی واریز شده است.