شهر خبر

واکنش حماس به بمباران بیمارستان‌ها در غزه/ بیانیه عفو بین‌الملل

واکنش حماس به بمباران بیمارستان‌ها در غزه/ بیانیه عفو بین‌الملل

مهر نوشت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به بمباران بیمارستان‌های غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر واکنش نشان داد و تاکید کرد: آمریکا و جامعه بین‌الملل در برابر جنایات صهیونیست‌ها مسئولند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه‌ای مسئولیت ادامه کشتارهای وحشیانه اشغالگران اسرائیلی در غزه به ویژه بمباران کاروان مجروحان مقابل درب بیمارستان شفا را متوجه دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل دانست.

این جنبش تاکید کرد: دشمن جنایتکار صهیونیست مجددا کشتاری وحشیانه را مقابل درب ورودی بیمارستان شفا با بمباران آمبولانس‌های حامل مجروحان مرتکب شد که طی آن ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند، همچنین این رژیم به طور عامدانه و همزمان محوطه‌های بیمارستان قدس و اندونزی را بمباران کرد که این جنایات تصمیم این رژیم فاشیست برای هدف قرار دادن بخش پزشکی بدون هرگونه اعتنا به عواقب و پیامدهای آن را نشان می‌دهد.

حماس تاکید کرد: دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل را به خاطر سکوت خفت‌بار در برابر این جنایت که انسانیت در برابر آن شرم می‌کند و حمایت‌های شرم‌آور این کشور از جنایات و تروریسم صهیونیست‌های نازی مسئول می‌دانیم و نسبت به ارتکاب جنایات بیشتر علیه غیرنظامیان و مراکز پزشکی در غزه توسط این رژیم جنایتکار هشدار می‌دهیم.

جنبش جهاد اسلامی نیز در واکنش به بمباران مجروحان مقابل بیمارستان شفا تاکید کرد:این جنایت کذب ادعاهای دشمن صهیونیستی در مورد وجود مناطق امن در غزه برای انتقال فلسطینیان به آنجا که اشغالگران با طرح این ادعاها قصد گمراه‌سازی افکار عمومی را داشتند، ثابت کرد.

از سوی دیگر، سازمان عفو بین‌الملل نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ما تمامی طرف‌ها را به توقف فوری جنگ در غزه به منظور کمک به پایان فاجعه انسانی جاری در نوار غزه فرامی‌خوانیم.

310310