شهر خبر

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد:

بازیگرها ممنوع‌الکار شدند اما فیلم‌ها ممنوعیت ندارند/ تلاش برای نمایش فیلم‌‌های ایرانی در سینماهای چین

وزیر ارشاد با بیان اینکه بیانیه سینماگران تنها شیطنت رسانه‌ای بود گفت: فیلم هایی که عواملی اعم از بازیگر و کارگردان آنها دچار مشکلاتی هستند که نمی توانند در برخی فعالیت های عادی حضور داشته باشند، نمایش آن فیلم ها را منوط به این ممنوعیت نکردیم.

بازیگرها ممنوع‌الکار شدند اما فیلم‌ها ممنوعیت ندارند/ تلاش برای نمایش فیلم‌‌های ایرانی در سینماهای چین
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۲ ۲۰:۵۰:۵۴
اعتمادآنلاین |

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد درباره بیانیه سینماگران معتقد است آنچه که هفته گذشته در رابطه با بیانیه سینماگران رخ داد نمونه یک شیطنت رسانه‌ای بود. بازیگران ممنوع‌الکار شدند اما فیلم‌‌های آن‌ها ممنوع‌الپخش نیستند. 

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما به دنبال حضور فیلم‌های ایران در زنجیره نمایش در چین هستیم. ۸۳ هزار سینما در آنجا وجود دارد. ما اگر بتوانیم فیلم‌های خودمان را وارد آنجا کنیم، حتما اتفاقات خوبی خواهد افتاد. 

وزیر ارشاد درباره بیانیه سینماگران گفت: آنچه که  هفته گذشته در رابطه با بیانیه سینماگران رخ داد نمونه یک شیطنت رسانه‌ای بود.آن چیزی که اتفاق اتفاده بود یک گشایش مهم در حوزه اقتصاد سینما بود.

او افزود: مدیر مربوط با سازمان سینمایی اعلام کرده بود فیلم هایی که عواملی اعم از بازیگر و کارگردان آنها دچار مشکلاتی هستند که نمی توانند در برخی فعالیت های عادی حضور داشته باشند، نمایش آن فیلم ها را منوط به این ممنوعیت نکردیم. بیانیه نویس‌های سیاسی حتی یک بار به این موفقیت بزرگ اشاره نمی کنند.

وی ادامه داد : تلاش می کنند که با سرو صدا و ایجاد مباحث انحرافی و نادرست این موفقیت دیده نشود. من به این بیانیه نویس‌های سیاسی توصیه می کنم که با معیشت سینماگرها وارد دعوا نشوند. حالا اگر به لحاظ سیاسی ناراحتند چرا ناراحتی شان را در قالب بیانیه علیه سینمای کشور نشان می دهند.  

او افزود: من تمایل دارم دوستان دیروز و امروز ما با سینما آشتی کنند و با سینماکاران دوست باشند و به‌ دنبال رونق سینما باشند و مانند سال گذشته در جشنواره به‌دنبال حذف سینمای ملی نباشند، چتر فرهنگ و هنر ایران به اندازه کافی باز است از این رو جای نگرانی نیست و سینماگران جای آنها را تنگ نخواهند کرد.