شهر خبر

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله:

پیروزی غزه یعنی پیروزی مردم فلسطین، اسرای فلسطینی، قدس، کلیسای رستاخیز، مردم منطقه/ طوفان‌الاقصی ثابت کرد ایران قیومیتی بر گروه‌های مقاومت منطقه ندارد/ ما از همان هشتم اکتبر وارد جنگ شدیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز گفت: : نبرد طوفان الاقصی و عدم اطلاع هیچکس از آن، خود ثابت کرد که این نبرد کاملا فلسطینی و برای ملت فلسطین و آرمان آن‌هاست و هیچ ارتباطی با هیچ مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد.

پیروزی غزه یعنی پیروزی مردم فلسطین، اسرای فلسطینی، قدس، کلیسای رستاخیز، مردم منطقه/ طوفان‌الاقصی ثابت کرد ایران قیومیتی بر گروه‌های مقاومت منطقه ندارد/ ما از همان هشتم اکتبر وارد جنگ شدیم
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۲ ۱۸:۰۲:۰۴
اعتمادآنلاین |

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، عصر امروز در سخنرانی خود گفت: پیروزی غزه یعنی پیروزی مردم فلسطین، اسرای فلسطینی، قدس، کلیسای رستاخیز، مردم منطقه و بخصوص کشورهای همسایه. پیروزی غزه به نفع مصر، اردن، سوریه و بخصوص به نفع لبنان است.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله گفت: درد و رنج مردم فلسطین که از بیش از ۷۵ سال پیش ادامه داشته، مسئله جدید و پنهانی نیست. این کابینه تندروی اسرائیل اسرای فلسطینی را تحت فشار قرار داد که این مسئله اوضاع انسانی را بسیار دشوار کرد. 

دبیرکل حزب‌الله بیان کرد: با پروژه‌های شهرک‌سازی جدید، خطرات بسیاری کرانه باختری را تهدید می‌کند. هم تصمیم و هم اجرای عملیات بزرگ طوفان الاقصی صددرصد از سوی فلسطینیان بوده و طراحان این نقشه را از همه حتی از گروه‌های مقاومت مستقر در غزه پنهان کرده بودند. کاملا سری بودن این عملیات بود که موفقیت را با عنصر غافلگیری تضمین کرد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: این پنهان‌کاری، اصلا باعث رنجش کسی در گروه‌های مقاومت نشد، بلکه ما همه این عملیات را ستودیم. این عملیات هیچ گونه تاثیر منفی بر تصمیمات هیچ یک از گروه‌ها یا جنبش‌های محور مقاومت ندارد. 

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: نبرد طوفان الاقصی و عدم اطلاع هیچکس از آن، خود ثابت کرد که این نبرد کاملا فلسطینی و برای ملت فلسطین و آرمان آن‌هاست و هیچ ارتباطی با هیچ مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد.

او افزود: آنچه در طوفان الاقصی رخ داد، نشان داد که ایران هیچ قیمومیتی بر گروه‌های مقاومت ندارد و تصمیم‌گیرندگان واقعی سران مقاومت و رزمندگان آن‌ها هستند. اقدام بزرگ طوفان الالقصی منجر به وقوع زلزله‌ای امنیتی، سیاسی، روانی و روحی در سطح رژیم صهیونیستی شد.

سید حسن نصرالله گفت: «کابینه دشمن طی ماه گذشته و طی هفته‌های آینده هر کاری که کرد و هرکاری که بکند، نمی‌تواند پیامدها و آثار راهبردی طولان قصی را تغییر دهد. عملیات طوفان الاقصی ضعف و سستی این رژیم و اینکه آن‌ها حقیقتا سست‌تر از خانه عنکبوت هستند را نشان داد. این شتابزدگی آمریکا برای به آغوش گرفتن اسرائیل ضعف و سستی این رژیم را نشان داد.

سید حسن نصرالله همچنین بیان کرد: از ساعات اولیه نبرد واضح بود که دشمن سردرگم شده است. در برابر غزه و رویداد هولناکی که دشمن با آن مواجه شد، به نظر می‌رسد کابینه‌های دشمن هنوز از تجربیاتشان درس نگرفته‌اند. آنچه امروز در حال رخ دادن است، در سال ۲۰۰۶ در لبنان و در جنگ‌های پی‌درپی غزه با کمی تفاوت کمی و کیفی رخ داد؛ اما همگی به یک شکل بودند.

دبیرکل حزب‌الله اشاره کرد: از جمله مهم‌ترین اشتباهاتی که اسرائیلی‌‌ها مرتکب شدند و همچنان مرتکب می‌شوند، هدف‌گذاری‌های بزرگی است که نمی‌توانند به آن برسند. 

سید حسن نصرالله ادامه داد: امروز شهدای غزه و زنان و کودکان آن، تمام نقاب‌های دشمن را کنار می‌زنند؛ دشمنی که رسانه‌های جهان در تلاش برای حمایت از آن بودند. آنچه در غزه در خال رخ دادن است، مسئولیت مستقیم آمریکا در قبال این کشتارها و نفاق را نشان می‌دهد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: اتفاقات غزه ماهیت وحشیانه این رژیم غاصب را نشان می‌دهد؛ رژیمی که به منطقه ما آن را تحمیل کرده‌اند. تصاویر کشتارهای غزه به صهیونیست‌ها می‌گوید که پایان این نبرد پیرزوی غزه و شکست دشمن است.

او افزود: آمریکا مسئولی کامل جنگ کنونی در غزه است و اسرائیل ابزار است و آمریکا نمی‌گذارد تجاوزات متوقف شوند و آتش‌بس را رد می‌کند.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: همه باید مسئولیت‌پذیر باشند. در سال ۱۹۴۸ زمانی که جهان مردم فلسطین را تنها گذاشت و این رژیم بر پا شد، همه مردم منطقه با پیامدهای آن دست و پنجه نرم کردند به‌ویژه لبنان. مرحله بعد از عملیات طوفان الاقصی مانند قبل آن نخواهد بود. پیروزی غزه یعنی پیروزی مردم فلسطین، اسرای فلسطینی، قدس، کلیسای رستاخیز، مردم منطقه و بخصوص کشورهای همسایه. پیروزی غزه به نفع مصر، اردن، سوریه و بخصوص به نفع لبنان است.

در حال تکمیل ...