شهر خبر

آرامش در بازار مرغ / افزایش قیمت نهاده‌های دامی

اقتصاد آرامش در بازار مرغ / افزایش قیمت نهاده‌های دامی

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به جوجه ریزی ماه‌های اخیر، تولید ماهیانه گوشت مرغ بالای ۲۰۰ هزارتن است که براین اساس کمبودی در عرضه نداریم.

بازار مرغ در ایران یکی از مهم‌ترین بازارهای مصرفی است که همواره توجه ویژه‌ای از سوی مردم و دولت به آن شده است. مرغ به عنوان یکی از منابع پروتئینی اصلی مردم ایران، در تمامی مناطق کشور قابل دسترسی است و به صورت تازه یا فرآوری شده در بازارهای مختلف به فروش می‌رسد. با توجه به رشد جمعیت و افزایش نیاز به مصرف مرغ، دولت ایران سعی در توسعه و بهبود شرایط پرورش مرغ داشته و این باعث شده است که بازار مرغ در ایران به صورت پایدار و پویا باشد. با این حال، برخی مشکلاتی مانند نوسانات قیمتی و کیفیت پایین محصولات در بازار مرغ وجود دارد که نیازمند راهکارهایی برای حل آنها است.

علی ابراهیمی گفت: با احتساب جوجه ریزی‌های اخیر، تولید ماهانه گوشت مرغ به بالای ۲۰۰ هزارتن رسیده است.

او با بیان اینکه مشکلی در تامین مرغ نداریم، افزود: بنابر آمار مهرماه حجم جوجه ریزی صورت گرفته در واحدهای مرغداری جوابگوی نیاز کشور هستند.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه شرایط مساعد عرضه و تقاضا طی ماه‌های اخیر، هیچ گونه التهابی در بازار نداریم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات و آرامش بازار مرغ خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، تجدید نظر در اصلاح قیمت امری ضروری است.

او درباره آینده بازار مرغ گفت: با تامین جوجه یک روزه و نهاده‌های دامی پیش‌بینی می‌شود که نوسانی در بازار رخ ندهد.