شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#مخالفت#گفتگو#اصلاح طلب

علوی‌تبار: نسل جدید پاراگراف‌های فجازی را ترجیح می‌دهد تا کتاب/ حوصله گفت‌وگو و مخالفت کردن با حرفشان را ندارند

علوی‌تبار: نسل جدید پاراگراف‌های فجازی را ترجیح می‌دهد تا کتاب/ حوصله گفت‌وگو و مخالفت کردن با حرفشان را ندارند

فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با شرق گفت: نسل جدید کم حوصله در مطالعه عمیق هستند و عمدتا پاراگراف‌های فجازی را ترجیح می‌دهند تا کتاب.

علیرضا علوی‌تبار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نسل جوان و جنبش های زنان گفت: قبول ندارم که اعتراضات پارسال اولین بروز زنان باشد. وقتی به سابقه ذهنی باز می گردم می بینم زنان در تمام اتفاقات مهم ایران حضور داشتند. حضور زنان چندان تحول اساسی نکرده است. همیشه بودند. در ایران کدام واقعه ای را سراغ دارید که زنان پایه اش نبودند؟

وی ادامه داد: این شاید به دلیل حجاب و سبک پوشش اهمیت داشت و اینجا چون سبک پوشش به زنان تحمیل شده است. این جنبش و نوع شعارهایش فمنیستی نیست. به خصوص به عنوان انتقادی جنبه هایی که طرف مقابل حس تهاجم پیدا می کند، از اصطلاحاتی بهره می گیرد که ضد فمنیستی است. گفتگوهایشان زیاد امید بخش نیست.

علوی تبار تصریح کرد: درباره نسل جدید چیزهایی می بینم که برایم عجیب است. اولا وقتی بحث در مورد معیارها می شود یک نوع لذت‌گرایی خودمحور لحظه‌ای در آنها می‌بینیم. خیلی هم خودمحور است. یعنی من پول خانواده را بگیرم و برای خودم کفش فلان بخرم ، حالا اگر خواهرم کفش نداشته باشد عیب ندارد و خیلی هم صریح هستند. این یک جنبه منفی است که در بخش جدی شان می بینم.

وی گفت: این نسل کم حوصله در مطالعه عمیق هستند. عمدتا پاراگراف‌های فجازی را ترجیح می‌دهند تا کتاب. حوصله گفت‌وگو و مخالفت کردن با حرفشان را ندارند. فکر می‌کند نیازی به تجربه قبل تاریخ ایران ندارد. نگاهش به گذشته تحقیرآمیز است. گذشته و تجربه از نظر آنها انباشت جهل است نه انباشت شکست خورده نسل های قبل. نگاهشان به نسل های قبل تحقیر آمیز است. می گویند اینها چیزی نمی فهمیدند و اینها جنبه هایی است که من را می ترساند نسبت به این نسل.

فعال اصلاح طلب افزود: من وقتی می‌بینم کسی خیلی از آنها تعریف می‌کند احساس می‌کنم که می‌خواهد سوارشان بشود. هر کس آمد گفت شما سرت مثل پلنگ است و دمت مثل دم طاووس است از دستشان فرار کنید چون می خواهد سوارشان شود. ولی اگر با شما وارد گفتگوی انتقادی شد، آن طرف مسئولانه با این نسل برخورد می کند. اینها هیچ تجربه ای ندارند.

او خاطرنشان کرد: اینکه نسلی باشد که هیچ چیز درباره ایران نداند، نه در مورد جنگ، نه انقلاب، نه اصلاحات، نه وقایع ٨٨ . نمی‌دانم چقدر می‌شود به این ندانستن‌ها افتخار کرد. مقصر اصلی آن حکومت و دستگاههای تبلیغل=اتی و البته خود ما هستیم. گفتگو با نسل جدید ضروری است.احساس ندارم که این نسل بتواند بن‌بست‌های تاریخی را بشکند.

۲۱۹۲۱۸