شهر خبر

هنرمندان آمریکایی در موزه هنرهای معاصر

هنرمندان آمریکایی در موزه هنرهای معاصر

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امیدوارم این جمع‌ها موجب تقویت جبهه حق و اضمحلال جبهه باطل باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امیدوارم این جمع‌ها موجب تقویت جبهه حق و اضمحلال جبهه باطل باشد. فرجام عالم این است که زمین متعلق به صالحان است و این همان اتفاقی است که انتظارش را می‌کشیم. بحمدالله هر روز جبهه حق و استکبارستیزی تقویت می‌شود.

او خاطرنشان کرد: روزی را به یاد می‌آورم که در یونان، راننده‌ای از من پرسید چرا شما ایرانی‌ها دست از سر آمریکایی‌ها برنمی‌دارید؟ به او گفتم که آنها دست از سر ما برنمی‌دارند. پس از کمی گفت‌وگو، آن راننده اذعان کرد که حق با شما ایرانی‌هاست.

در بخش دیگری از مراسم، نوبت به آلبرتو گونزالس کاسالس، سفیر کشور کوبا رسید تا برای سخنرانی روی صحنه بیاید.

او اظهار کرد: من با اینکه مسلمان نیستم، اما در آغاز کلام، بسم الله می‌گویم؛ چراکه باعث بهبود امور می‌شود.

آلبرتو گونزالس کاسالس افزود: فکر نمی‌کردم چنین رویدادی در ایران برگزار شود. باید به برگزارکنندگان و طراحان این نمایشگاه به خاطر ایده، برنامه و طرحی که در این مقطع زمانی اهمیت بیشتری یافته است، تبریک بگویم.

سفیر کوبا در ایران ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی گفت: در همین ساعاتی که ما اینجا گرد هم آمده‌ایم، مردم فلسطین زیر آتش بمباران صهیونیست‌ها جان خود را از دست می‌دهند؛ درحالی که کمترین امکانات را در اختیار دارند.

در بخش پایانی این مراسم، آرس، کاریکاتوریست سرشناس اهل کوبا پشت تریبون آمد و اظهار کرد: باعث افتخار من است که در چنین رویدادی حضور دارم. سابقه دوستی من با ایرانی‌ها از قدمت بسیار زیادی برخوردار است. سفر به ایران در امتداد دوستی‌ام با هنرمندان ایرانی عرصه کارتون و کاریکاتور تعریف می‌شود. من و دوستانم از دیدن چنین ظرفیت هنری بالایی که در ایران وجود دارد، شگفت‌زده هستیم.

این کارتونیست تصریح کرد: آنچه امروز به واسطه برپایی این نمایشگاه شاهدش هستیم، شروع ارتباط هنرمندان آمریکای لاتین و ایرانی نیست، بلکه نتیجه سال‌ها دوستی و تعامل آنهاست.

در پایان این مراسم، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هنرمندان منطقه آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد. این نمایشگاه تا ۲۸ آبان پذیرای حضور علاقه‌مندان خواهد بود.

245245