شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#ایالات متحده

مقام سابق آمریکایی: مقابل ایران هیچ منزلتی نداریم

مقام سابق آمریکایی: مقابل ایران هیچ منزلتی نداریم

فارس نوشت: دیوید فریدمن، سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی از سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد و تصریح کرد ایالات متحده مقابل ایران هیچ منزلتی ندارد.

فریدمن در مصاحبه با فاکس‌نیوز، با اشاره به اینکه ایران امروز پنجشنبه ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را در دست گرفته است گفت: «ایران دارد یک توهین ملی عظیم را نثار ایالات متحده می‌کند.»

وی اضافه کرد: «منظورم این است که هنگامی که بحث از ایران به میان می‌آید ما الان فاقد منزلت هستیم. آنها از زمان آغاز جنگ ۲۸ بار به پایگاه‌های ما حمله کردند. پاسخ ما شلیک دو موشک به انبارهای خالی و عذرخواهی بعد از آن بود.»

فریدمن اضافه کرد: «سابقه حقوق بشری آنها شرم‌آور است. اما ما وزیر خارجه ایران را در کشورمان پناه می‌دهیم. از او محافظت می‌کنیم. او مقابل سازمان ملل می‌ایستد و ایالات متحده و اسرائیل را موعظه می‌کند. ما را تهدید می‌کند. حالا هم که رئیس (مجمع اجتماعی) سازمان ملل شده‌اند. این زننده است.»

دیوید فرید من از اقدام جو بایدن در بازگرداندن سیاست دونالد ترامپ در خصوص خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد هم انتقاد کرد.

او گفت: «می‌دانید در دولت ترامپ، یادم هست که بحث ما با رئیس‌جمهور و نیکی هیلی (نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل) درباره چه بود. ما شورای حقوق بشر را ترک کردیم چون نمی‌خواستیم با عضویت در آن نهاد به آن عزت و احترام بدهیم.»

فریدمن اضافه کرد: «حالا دولت بایدن انتخاب کرده که به این شورا باز گردد. حالا آنها باید در شورای حقوق بشری بنشینند که ریاست آن را جمهوری اسلامی ایران به عهده دارد که یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر است. ما با مشارکت در این وضعین مضحک هر آنچه عزت ملی داشتیم را از دست دادیم.»

311311