شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

مشکلات کردنشینان مرتفع می شود / اولویت دولت بومی گزینی

اقتصاد مشکلات کردنشینان مرتفع می شود / اولویت دولت بومی گزینی

رئیسی گفت: مشکل کردستان بیکاری است که اولویت ما در کردستان بومی‌گزینی است لذا باید تلاش کرد، جوانی که در کردستان دارای شرایط است از آن استفاده شود.

مناطق کردنشین ایران مناطقی هستند که جمعیت کرد نسبت به سایر اقوام زیادتر است. این مناطق عمدتاً در استان‌های غربی و شمالی ایران واقع شده‌اند و جزء مکمل‌های فرهنگی و زبانی متنوعی دارند.

رئیس‌ جمهور با انتقاد شدید از جنایات امروز صهیونیست‌ها در غزه گفت: بمباران غزه جنایت علیه بشریت است؛ امروز شاهد نسل‌کشی هستیم.

 آیت‌الله سید‌ ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم استان کردستان در میدان آزادی شهر سنندج ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع باصفای مردم سنندج اظهار داشت‌: کردستان استان فرهنگ و هنر، صفا و وفا، وفاداری به انقلاب شکوهمند اسلامی، پایمردی، مقاومت، ایستادگی در مقابل دشمنان و استان شهدا و جانبازان و ایثارگران و سرافرازان و چهره‌های ماندگار و مفاخرِ نه فقط کردستان که ایران اسلامی است.

رئیس جمهور گفت: امروز امنیت را مرهون خون شهدا هستیم و امروز وحدت و انسجام مردم  کردستان زمینه ای برای توسعه یافتگی، کار و تلاش برای این استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بمباران غزه جنایت علیه بشریت است، افزود: صحنه‌های بمباران، جنایات علیه بشریت و کودک کشی و نسل کشی است و  این صحنه بسیار ظالمانه است و با چه منطقی ۴ هزار کودک را به شهادت می‌رسانند.

دنیا به حقانیت جمهوری اسلامی پی برده است

رئیسی خاطر نشان کرد: امروز بسیاری از کشور‌های جهان به برکت راهنمایی امام امت و رهبر فرزانه مردم جهان بیدار شده اند و  به حقانیت موضع جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونستی پی برده اند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امنیت مناطق مختلف را مرهون شهدا و ایستادگی مردان و زنان بابصیرت  هستیم، اضافه کرد: مردم کردستان، سرداران شهید و جوانان برومند این استان جانشان را برای امنیت مردم فدا کرده اند.

وی  با بیان اینکه امروز ملت ایران بیش از گذشته امیدوار به آینده است، خاطرنشان کرد: امروز به سمت قله در حال حرکتیم و ملت ایران بیش از گذشته امیدوار به آینده است.

رئیسی با بیان اینکه این وحدت و امنیت بسیار بارارزش است، گفت: فعالیت و کار در این استان به خوبی در حال انجام است و وضعیت و شرایط در شهر و روستا به برکت انقلاب متفاوت از قبل شده است و دانش آموزان و دانشجویان و دانش پژوهان می توانند به پدران، مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ هایشان مراجعه کنند وضعیت شهرها و روستاها قبل از انقلاب و امروز را جویا شوند.

اولویت ما در کردستان بومی گزینی است

رئیسی گفت: مشکل کردستان بیکاری است که اولویت ما در کردستان بومی‌گزینی است لذا باید تلاش کرد، جوانی که در کردستان دارای شرایط است از آن استفاده شود.

رئیس جمهور ادامه داد: از همکاران اداری می‌خواهم که به دور از پارتی‌بازی به رفع مشکلات مردم بپردازند و در جهت رضایت مردم تلاش کنند.

وی ادامه داد: نگاه مردم به ادارات و کارآمدی دستگاه های استانی است و جاهای دیگر را در پایتخت نمی بینند، لذا از مدیران استان می خواهم با همه وجود بدون روابط ناسالم و پارتی بازی به رفع مشکلات مردم بپردازند و همه تلاش آنها رضایت ارباب رجوع باشد.

رئیسی گفت: حل مشکلات مردم نزد خداوند اجر زیادی دارد و این تاکید بنده است که از مسائل و مشکلات مردم گره‌گشایی کنند.

لزوم گره گشایی از مسائل و مشکلات مردم

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم گره گشایی از مسائل و مشکلات مردم گفت: مسئولان شما که پشت میز نشسته اید باید مشکلات مردم را حل کنید و این نزد خدا بسیار جایگاه دارد.

رئیسی با بیان اینکه بیکاری مسئله مهمی است، افزود: در کشور زمینه اشغال وجود دارد و در این دولت بیش از ۵ هزار کارگاه به چرخه تولید بازگردانده شده و این حرکت بزرگی است.

وی افزود: همچنین در بخش شرکت‌های دانش بنیان کار‌های خوبی صورت گفته و هم اکنون بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان با وزارت خانه‌ها در ارتباط هستند.

رئیس جمهور افزود: تابستان امسال آمار بیکاری نسبت به یک دهه گذشته کاهشی شده است و امیدواریم مسئولان استانی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری حتی یک روز را هم غنیمت بشمارند.

رئیسی با اشاره به فعالیت‌های خوب صورت گرفته برای توسعه کردستان گفـت: در این سفر ۳۵ هزار میلیارد تومان برای کار توسعه ای و طرح هایی که در استان انجام شده هزینه شده است و اعتبارات بیشتری هم برای طرح‌های نیمه تمام اختصاص می یابد. 

وی تصریح کرد: دولت مساله معیشت و زندگی مردم را در اولویت قرارداده است و علی رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و اقدامات دشمنان شبانه روز در تلاش هستیم تا مشکلات کاهش یابد.