شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بارش

بارش رحمت الهی تا روز شنبه / این استان ها شاهد بارش هستند

اخبار بارش رحمت الهی تا روز شنبه / این استان ها شاهد بارش هستند

کارشناس هواشناسی گفت: بعدازظهر امروز تا روز شنبه آب‌های جنوب کشور و روز شنبه آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

علم پیش‌بینی وضع هوا به مطالعه و پیش‌بینی شرایط جوی متغیر براساس داده‌های علمی و مشاهدات می‌پردازد. این علم از تکنولوژی‌های پیشرفته، مدل‌های ریاضی و داده‌های آب و هوا استفاده می‌کند تا اطلاعاتی دقیق در مورد آب‌وهوای آتی ارائه دهد. پیش‌بینی‌های هواشناسی مهم در برنامه‌ریزی کشاورزی، حمل و نقل، امنیت و بسیاری از جوانب زندگی انسانی ایفای نقش می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور از امروز تا شنبه هفته آینده خبر داد.

از وزارت راه و شهرسازی، «فریبا گودرزی» وضعیت جوی و آب و هوای امروز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه را توضیح داد و گفت: برای امروز در بیشتر مناطق کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و برخی از مناطق استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، قم، زنجان، قزوین، اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد و شمال هرمزگان و همچنین از بعد ازظهر در دامنه‌های جنوبی البرز شاهد بارش باران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود.

وی از بارش برف در مناطق سردسیر خبر داد و گفت: بارش‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه دارد و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: بعدازظهر امروز تا روز شنبه آب‌های جنوب کشور و روز شنبه آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

گودرزی برای تهران در ساعات شب بارش پراکنده پیش‌بینی کرد و افزود: روز جمعه و شنبه هم شرایط برای بارش‌های پراکنده در تهران وجود دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۲۱ درجه خواهد رسید.