شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آمریکا#کنگره آمریکا

اختلافات شدید نمایندگان کنگره در حمایت از اوکراین و اسرائیل

اختلافات شدید نمایندگان کنگره در حمایت از اوکراین و اسرائیل

ایرنا نوشت: نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا درباره تصمیمات این نهاد برای ارایه کمک‌های واشنگتن به رژیم اسرائیل و اوکراین دچار اختلاف نظر شده‌اند.

به گزارش  سی ان ان، بعد از جلسه روز سه شنبه استماع کمیته اعتبارات مجلس سنا با حضور آنتونی بلینکن و لوید آستین وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا ظاهراً شکاف‌های بسیاری در بین سناتورهای جمهوی‌خواه برای اختصاص جداگانه کمک‌های مالی به رژیم صهیونیستی و اوکراین پیش آمده است.

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا از کمک همزمان ایالات متحده به اوکراین و رژیم اسرائیل حمایت کرد و گفت: جدا کردن اعتبارات اشتباه بزرگی خواهد بود.

اظهارات سناتور کارولینای جنوبی در حالی مطرح می شود که کاخ سفید، میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواهان سنا به همراه چاک شومر، رهبر اکثریت سنا برای تصویب بسته کمکی که بودجه هر دو کشور را تامین می‌کند، تلاش می کنند.

بر اساس این گزارش، حتی همانطور که مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان، گفت: او امیدوار است که بسته کمکی مستقل برای اسرائیل در روز پنجشنبه به صحن مجلس نمایندگان برسد.

بسیاری از نمایندگان جمهوریخواه در مجلس سنای کنگره اعتقاد دارند که کمک همزمان به رژیم اسرائیل و اوکراین در جهت حفظ امنیت آمریکاست و باید همزمان اتفاق بیفتد.

با وجود نظر برخی نمایندگان این مجلس برای حمایت همزمان از اوکراین و رژیم اسرائیل، بسیاری دیگر نیز در این همزمانی اختلاف نظر دارند.

انشعاب فزاینده و شخصی دموکرات ها بر سر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در آستانه ورود به مجلس نمایندگان است و اعضای این حزب خود را برای درگیری بر سر قوانین مرتبط با اسرائیل بین اعضای طرفدار فلسطین و این رژیم آماده می‌کنند.

یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز تاسف گفت: وضعیت نمی‌تواند بدتر از آنچه اکنون است باشد و بسیاری از نمایندگان این حزب در کنگره می‌گویند که به طور حتم در آینده تنش‌ها در موضوعات مذکور دوچندان خواهد شد.

گروه لیبرال جی استریت نیز به دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا فشار می‌آورد تا به قطعنامه‌ای به رهبری حزب جمهوریخواه در محکومیت حماس، حزب‌الله و تصویب تحریم‌های جدیدی علیه ایران اقدام کند.

در مقابل ۹ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان هفته گذشته به قطعنامه‌ای که حماس را محکوم و از رژیم اسرائیل حمایت می‌کرد، رأی منفی دادند تا نشان داده شود که در بین نمایندگان حزب دموکرات هم اختلاف نظرهای شدیدی وجود دارد.

آندره کارسون نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نمایندگانی که به قطعنامه حمایت از رژیم اسرائیل و محکومیت حماس رای منفی دادند، را نفرت انگیز خطاب کرد.

311311