شهر خبر

برای خرید تبلت چقدر باید خرج کنیم؟ / آخرین قیمت انواع تبلت در بازار

اقتصاد برای خرید تبلت چقدر باید خرج کنیم؟ / آخرین قیمت انواع تبلت در بازار

در این گزارش قیمت جدید تبلت در بازار را مورد بررسی قرار می دهیم.

تبلت (Tablet) یا رایانه‌ لوحی یک دستگاه الکترونیکی است. شاید بهترین و تنها وسیله‌ی ورودی آن صفحه لمسی باشد که بر روی نمایشگر آن تعبیه شده است. یعنی دیگر شما نیازی به صفحه کلید و موس ندارید.

مدتی است که نام تبلت‌ها زیاد به گوش می‌رسد. محصولاتی که با سر و صدای بسیار به تازگی وارد بازار شده‌اند و قیمت آنها نیز اغلب با یک رایانه ارزان برابری می‌کند.

تبلت‌ های امروزی در عین زیبایی و ضخامت بسیار کمی که دارند، عمقی وسیع برای انجام کارهای مختلف دارند. در گذشته افراد به این تبلت‌ها به عنوان ابزاری برای سرگرمی و بازی نگاه می‌کردند، اما این وسیله امروز براحتی می‌تواند جایگزین کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ شود. کار کردن با تبلت‌ها در گذشته نیاز به قلمی داشت و می‌توان گفت که نمی‌توانستند حس واقعی را به انسان بدهند، اما تبلت‌های امروزی کاملا لمسی هستند و دیگر نیازی به قلم ندارند. از همین رو روز به روز به محبوبیت آنها افزوده می‌شود.

سهم اصلی در بازار تبلت در ابتدا فقط در اختیار شرکت اپل بود که توانست با عرضه سری تبلت آی‌پَد انقلابی در عرصه فناوری ایجاد نماید. ولی در ادامه شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ، آمازِن، گوگل، اِیسوس و اچ‌پی نیز به فکر ارائه تبلت افتادند. تبلت‌های iPad عموماً از کیفیت بالایی برخوردارند و معمولاً با تجهیز شدن به آخرین سخت‌افزارهای روز کارایی بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. سامسونگ نیز چند سالی است که با ارائه سری Galaxy Tab در حال رقابت با تبلت‌های آی‌پَد می‌باشد. دیگر تولیدکنندگان نیز میدان را خالی نکرده و بطور مداوم در حال بروز رسانی تبلت‌های خود می‌باشند.

تبلت‌ها در ابعاد ۷ اینچی، ۱۰ اینچی و بزرگتر از ۱۰ اینچ تولید گردیده‌اند که مسلماً تبلت‌های ۷ اینچی به دلیل سبک و کوچک بودن از طرفداران ویژه‌ای برخوردار است. از این بین، شرکت اچ‌پی با ارائه سری اسلیت از تبلت‌های ۷ اینچی خود در سپتامبر ۲۰۱۲ میلادی پا به میدان رقابت گذاشته است.

نخستین نکته قابل توجه در مورد این تبلت قیمت آن است که از این نظر جزء تبلت‌های ارزان قیمت محسوب می‌گردد اما در مقایسه با تبلت کیندل فایِر آمازون کمی گرانتر است. کیندل فایر آمازون نزدیکترین رقیب تبلت اسلیت اچ پی از لحاظ قیمت می‌باشد اما در حد تبلت اسلیت اچ پی نیست؛ تبلت ۷ اینچی اچ پی دارای تفکیک‌پذیری ِ ۱۰۲۴ در ۶۰۰ بوده و از پردازنده ARM Cortex-A۹ بهره می‌برد.

در ادامه قیمت تبلت در بازار را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با تیترکوتاه همراه باشید.

تبلت اپل مدل iPad Mini ۶th Generation ۲۰۲۱ Wi-Fi ظرفیت ۶۴ گیگابایت و ۴ گیگابایت رم ۲۳،۴۲۰،۰۰۰ تومان است.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A۸ ۱۰.۵ SM-X۲۰۵ ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۹،۳۵۰،۰۰۰ تومان قیمت دارد.

همچنین تبلت لنوو مدل TAB M۷ ۷۳۰۵X ظرفیت ۳۲ گیگابایت ۴،۴۵۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro ۹-i۵ ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۳۹،۲۹۰،۰۰۰ تومان است.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S۸ X۷۰۶ ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت به همراه شارژر ۴۹،۹۰۰،۰۰۰ تومان قیمت دارد.

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro ۹-i۷ ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایت ۶۷،۹۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رود.