شهر خبر

روزنامه جمهوری اسلامی:

راه حفاظت از نظام بازگشت به قانون است؛ اگر سران رژیم پهلوی هم به قانون عمل می‌کردند انقلاب نمی‌شد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اگر سران رژیم پهلوی به همان قانون اساسی مشروطه عمل می‌کردند و از آن تخطی نمی‌کردند، کسی به فکر انقلاب و براندازی آن رژیم نمی‌افتاد. اکنون نیز اکثر مخالفت‌ها و اعتراضات ریشه در بی‌اعتنائی حکمرانان به قانون اساسی و قوانین ناشی از آن دارند

راه حفاظت از نظام بازگشت به قانون است؛ اگر سران رژیم پهلوی هم به قانون عمل می‌کردند انقلاب نمی‌شد
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۰ ۲۱:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه جمهوری اسلامی راه حفاظت از نظام جمهوری اسلامی را بازگشت به قانون اساسی دانسته است.

به گزارش جمهوری اسلامی، با تمام وجود معتقدیم بازگشت به قانون اساسی و عمل کردن به قوانین جاری کشور می‌تواند به حفاظت از نظام جمهوری اسلامی منجر شود و این بهترین راه برای حمایت از این نظام است. فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی به همت امام خمینی و همراهی عموم مردم ایران نیز نجات دادن کشور از بی‌قانونی، خودکامگی رژیم پهلوی و دخالت غیرقانونی بیگانگان در سرنوشت کشور بود. اگر سران رژیم پهلوی به همان قانون اساسی مشروطه عمل می‌کردند و از آن و سایر قوانین ناشی از آن تخطی نمی‌کردند، کسی به فکر انقلاب و براندازی آن رژیم نمی‌افتاد و انقلابی صورت نمی‌گرفت. اکنون نیز اکثر مخالفت‌ها و اعتراضات ریشه در بی‌اعتنائی حکمرانان به قانون اساسی و قوانین ناشی از آن دارند و اگر دست اندرکاران به قانون اساسی برگردند و از سایر قوانین نیز تخطی نکنند، مخالفت‌ها و اعتراضات پایان می‌یابند و اگر افرادی به خاطر اغراض و تحریکات خارجی به معارضه ادامه دهند قطعاً با مخالفت مردم مواجه خواهند شد و راه به جائی نخواهند برد.

این روزنامه افزوده است: واقعیت انکارناپذیری که مردم ایران در 44 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به اثبات رسانده‌اند اینست که مردمی وفادار، وطن‌ دوست، علاقمند به اسلام و ثابت‌قدم در عرصه‌های مختلف هستند. اگر نسبت به مشارکت سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ریزش‌هائی در دهه‌ها و سال‌های اخیر به وجود آمده نتیجه عدم وفاداری حکمرانان به وعده‌ها، پشت کردن به قانون و عمل نکردن به وظایف بوده است. تنگ ‌نظری‌ها در تایید صلاحیت‌ها، تفسیر سلیقه‌ای قانون و برخوردهای تبعیض‌آمیز با افراد بهیچوجه در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و علاوه بر مباینت با روح قانون اساسی جمهوری اسلامی حتی با متن اصول این میثاق ملی نیز در تضاد است. دست ‌اندرکاران باید با پرهیز از این رفتارها، زمینه را برای حضور سلیقه‌ها و افکار مختلف در مجلس شورای اسلامی فراهم نمایند تا با شکل گرفتن مجلسی قوی امکان حفاظت از نظام جمهوری اسلامی به وجود بیاید.