شهر خبر

واکنش چین به بمباران اردوگاه آوارگان در غزه/ پکن: غافلگیر شدیم

واکنش چین به بمباران اردوگاه آوارگان در غزه/ پکن: غافلگیر شدیم

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه چین بمباران یک اردوگاه آوارگان در غزه را قویا محکوم کرد و گفت: از جان باختن تعداد زیادی از مردم در حمله هوایی (اسرائیل) به یک اردوگاه پناهجویان غزه به شدت غافلگیر شدیم.

 وانگ ونبین در نشست خبری روز چهارشنبه گفت: چین از تمام طرف های درگیر بویژه از طرف اسرائیلی می خواهد که ضمن خویشتنداری حداکثری، قطعنامه 27 اکتبر شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش بس در غزه را بطور موثر و فوری اجرا کند.

این مقام چینی همچنین از طرفهای درگیر به ویژه اسرائیل خواست تا ضمن حفاظت از جان مردم عادی و غیرنظامیان، کانال ها و گذرگاه های ارسال کمک های انسان دوستانه را هر چه سریعتر بازگشایی کنند و تشدید بروز یک فاجعه انسانی شدیدتر جلوگیری کنند.

چین که به تازگی ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گرفته است و انتظار می رود اقدامات بیشتر و موثرتری برای جلوگیری از جنایات صهیونیست ها علیه مردم غزه انجام دهد، پیش از این نیز در روزهای گذشته بارها جنایات اسرائیل را محکوم کرده و خواستار توقف جنگ و نجات جان غیرنظامیان شده بود.

درحالی که ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران و جنایات خود و قتل عام کودکان و زنان در نوار غزه همچنان ادامه می دهد، سران نظامی و سیاسی این رژیم امروز به تلفات خود در نبرد زمینی با مقاومت فلسطین و بهای سنگین آن اذعان و آن را دردناک توصیف کرده اند.

311311