شهر خبر

اینفوگرافیک | تلفات و خسارات اسرائیل در جبهه لبنان

اینفوگرافیک | تلفات و خسارات اسرائیل در جبهه لبنان

ایسنا نوشت: حزب‌الله لبنان با انتشار یک اینفوگرافیک به تلفات و خسارت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه لبنان از ابتدای درگیری پ‍رداخته و از کشته و زخمی شدن ۱۲۰ نظامی صهیونیست در این جبهه خبر داده است.

 حزب‌الله لبنان در این اینفوگرافیک به تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی طی ۲۳ روز عملیات «در راه قدس» پرداخته و نوشته است که طی این ۲۳ روز دو نفربر، دو خودروی هامر و ۹ تانک رژیم اشغالگر منهدم شد.

طبق این گزارش، در این مدت همچنین ۱۲۰ نظامی صهیونیستی در حملات حزب‌الله کشته و مجروح شدند و ۱۰۵ موضع نظامی ارتش رژیم اشغالگر نیز هدف قرار گرفت.

حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که در این بازه زمانی ۶۹ سیستم ارتباطی، ۱۴۰ دوربین نظارتی، ۱۷ سیستم پارازیت‌انداز و ۳۳ رادار دشمن صهیونیستی توسط رزمندگان مقاومت لبنان هدف گرفته شده است.

طبق این اینفوگرافیک، همچنین مقاومت لبنان موفق به هدف قرار دادن ۲۷ سامانه اطلاعاتی و یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی شد. حزب‌الله در ادامه گزارش داد که طی ۲۳ روز جنگ ۶۵ هزار شهرک‌نشین صهیونیست ۲۸ شهرک در شمال فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند.

اینفوگرافیک | تلفات و خسارات اسرائیل در جبهه لبنان

همزمان با عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی نیز طی روزهای اخیر شاهد تبادل آتش میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بوده است.

رسانه‌های عبری در این باره گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چند افسر و نظامی صهیونیست کشته شدند و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کردند و بیشتر شهرک‌های شمالی در حال حاضر خالی شده و فقط سربازان دشمن در آنجا مستقر هستند.

311311