شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر#بهزیستی

صدور حکم انفصال از خدمت ۴ معاون وزیر

صدور حکم انفصال از خدمت ۴ معاون وزیر

فارس نوشت: رئیس سازمان بهزیستی گفت: احکام انفصال ۴ معاون وزیر به دلیل ترک فعل در خصوص عدم اجرای قانون حمایت از معلولان صادر شده است.

علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی در نشست خبری پیرامون اولین آزمون استخدامی ویژه معلولان در دستگاه‌های اجرایی که امروز دهم آبان ماه در سازمان بهزیستی برگزار شد، گفت: این سازمان مردمی است و امروز توانسته است قدم های خوبی برای معلولان بردارد.

وی افزود: امروز هم افزایی دستگاه ها ایجاد شده و مقرر شده تا دستگاه ها برای جامعه دارای محدودیت جسمی برنامه هایی را مدیریت و راهبری کنند.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: سازمان امور اداری استخدامی کشور در این ۲ سال عنایت ویژه‌ای به بهزیستی داشته‌ و باید قدردان آنها باشیم. امروز حرف از آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت است و باید گفت این آزمون مستقل تا پایان سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و بیش از ۴هزار معلول استخدام می‌شوند.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته افرادی که در پست های مدیریتی که در برابر معلولان ترک فعل داشته‌اند،شناسایی و مشمول ترک فعل دستگاه‌های نظارتی شده‌اند و احکام انفصال۴ معاون وزیر به دلیل ترک فعل در خصوص عدم اجرای قانون حمایت از معلولان صادر شده است.

‌وی ادامه داد: سازمان اداری استخدامی به این باور رسیده و عزم جدی را دارد تا آزمون مستقلی را تا پایان سال ۱۴۰۲ برگزار کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۴۵ دستگاه در جلسه حضور پیدا کرده‌اند گفت: امروز هر فردی که در جلسه سازمان بهزیستی حضور پیدا کند، یک جایزه شگفتانه ای دریافت خواهد کرد و آن این است که اجازه خواهیم داد که شما از یک مرکز شیرخوارگاهی که ممکن است تا پایان عمرتان اجازه پیدا نکنید، بازدید کنید و در جریان زیست این چنینی قرار گیرید، این جایزه را به شما تقدیم خواهیم کرد. چون شما برای افراد دارای معلولیت بها قائل شده و به ۱۰ درصد از افرادی که در کشور ما معلول هستند احترام گذاشته‌اید.

قادری با بیان اینکه الزامات قانونی را در حوزه های مناسب سازی اشتغال بهداشت و استخدام و فنی در جلسات پیگیری و گوشزد شده است و ما آن را پیگیری می‌کنیم، گفت: مقرر است تا قبل از ۱۲ آذر، با هم‌افزایی که در این جلسه است، مقدمات جذب حداقل ۴۰۳۳ نفر را در دستگاه‌ها رقم زنید.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با موفقیت های معلولان گفت: یکی از معلولان نابینا در کنکور پزشکی موفق بود و حتی برخی از این بزرگواران مقام نایب قهرمانی پاراسیایی را کسب کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ما بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز استثنایی داریم گفت: اگر حداقل‌های نظام آموزشی و حمل و نقل و بهداشت نباشد این کودکان دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد.

وی با اشاره به افرادی که فرزندان طیف اوتیسم دارند، گفت: از هر ۲۸۶ کودک دختر یک کودک ممکن است دچار طیف اوتیسم باشد، برای اینها باید نظام مناسب سازی در جامعه به وجود آید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به سالمند شدن جمعیت کشور گفت: در ۳۳ سال آینده، ۲۵ تا ۳۰ درصد کشور ما سالمند هستند و باید زیرساخت سالمندی را ایجاد کنیم.

علی افشاری، مدیرکل نیروی انسانی و پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور هم در این نشست گفت: براساس قانون ۳۰ درصد از پست های اپراتور و مسئول دفتر و تلفنچی باید به معلولان اختصاص می یافت که تاکنون اجرا نشده است و بهانه آنها این است که این پست ها از ردیف ساختاری حذف شده اند.

وی افزود: یکی از ماده های قانونی حمایت از معلولان، اخذ آزمون اختصاصی برای معلولان بوده اما با گذشت ۱۰ سال از قانون قبلی معلولان مغفول مانده اند و در جلسه سازمان بازرسی و سازمان اداری استخدامی مقرر شد تا قانون ۳ درصد استخدام برگزار شود.

مدیرکل نیروی انسانی و پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور ابراز کرد: در سنوات گذشته ۱۰ آزمون فراگیر برگزار شده و ۳ درصد از سهمیه استخدامی ها را کسر و به معلولان تخصیص داده اند اما بعد از بررسی های ما و سازمان استخدامی فقط یک سوم سهمیه ها در دستگاه‌ها به کارگیری شده اند به طوری که از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر تنها ۱۶۰۰ نفر استخدام شده اند و ۴ هزار و ۳۳ نفر باقی مانده اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار معلول با تحصیلات دانشگاهی بیکار در کشور داریم که ۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر از آنها ها زن و ۹ هزار نفر دیگر مرد هستند که بیکار هستند.

۴۷۲۳۶