شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مسکن#کارگران#واحد مسکونی

برنامه ویژه دولت برای مسکن کارگران + جزییات

ایسنا: صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: قانوگذار مشخص کره است که شورای‌عالی کار به چه نحوی حداقل حقوق و دستمزد را مشخص کند. همان طوری که بارها عرض کردم ما حداقل حقوق و دستمزد را مشخص کرده ایم، نه حداکثر آن را. بر این اساس توافقات بین کارگر و کارفرما هرچه که باشد مورد تایید وزارتخانه است. در جلسات ما اساسا بحث می‌شود. یک نفر اقناع می‌شود و یک نفر اقناع نمی‌شود. ذات جلسات به این شکل است.

وی در ادامه اظهار کرد: قانون‌گذار گفته است که سالانه حداقل حقوق و دستمزد تعیین شود. در جلسه آتی به دنبال این هستیم که اگر بشود در حوزه مسکن کارگری گامی برداریم. بنده دعوت کرده ام تا همکاران ما از وزارت راه و شهرسازی و بانک‌های عامل حضور داشته باشند تا بحث کنیم. ان شاء الله در بحث ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی که برای احاد مختلف جامعه است بتوانیم کمک ویژه‌ای به جامعه کارگری در حوزه مسکن انجام دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: جلسه نمایندگان کارگری و کارفرمایی جلسه خوبی بود. نماینده کارگران در این نشست سه نفر هستند و دو نفر نیز عضو علی البدل که می‌شود پنج نفر. امکان دارد یک نفر مصاحبه‌ای کند. مطالبی که در رسانه‌ها دیدم، مباحثی نبودند که در این نشست مورد بحث قرار گرفته باشند. ممکن استنباط فردی باشد، اما ما ارادتمند و دوستدار همه کارگران هستیم. امیدواریم بتوانیم در حوزه مسکن کار مناسبی برای کارگران انجام دهیم.