شهر خبر

درخواست تایلند از ایران برای کمک به آزادی شهروندان این کشور در غزه

درخواست تایلند از ایران برای کمک به آزادی شهروندان این کشور در غزه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در زمان حضور در دوحه، به درخواست وزیر امور خارجه تایلند، با او دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «پارنپری نوکارا» وزیر خارجه تایلند ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و با اشاره به تحولات غزه و اظهار نگرانی از تحولات جاری، خواستار ایفای نقش ایران برای کمک به آزادی تعدادی از شهروندان کشورش که به گفته وی در تحولات اخیر به اسارت نیروهای جنبش حماس درآمده‌اند، شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تبیین دیدگاه کشورمان در خصوص تحولات جاری فلسطین گفت، درخواست طرف تایلندی را به مقامات سیاسی جنبش حماس منتقل خواهد کرد.

وی افزود جنبش حماس یک جنبش آزادیبخش است که به‌دنبال گروگانگیری نیست.

امیرعبداللهان گفت با گفت‌وگوهایی که امروز با مقامات عالی سیاسی جنبش حماس داشت، موضوع این‌گونه شهروندان نیز مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقامات حماس تاکید کرده‌اند که در صورت توقف حملات بی وقفه رژیم صهیونیستی به غزه، آمادگی بررسی فوری این‌گونه درخواست‌ها و اقدام برای آزادی اینگونه شهروندان را دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن تبریک به وزیر خارجه تایلند بمناسبت انتصاب به این‌ مسئولیت و با اشاره به قدمت و دوستانه بودن روابط دو کشور، از وی جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

وزیر خارجه تایلند ضمن تشکر از دعوت بعمل آمده و استقبال از آن، بطور متقابل از امیرعبداللهیان جهت سفر به تایلند دعوت بعمل آورد.

310310