شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر#دولت#فوری

اخراج معاون وزیر علوم انگلیس به‌دلیل حمایت از آتش‌بس در غزه

اخراج معاون وزیر علوم انگلیس به‌دلیل حمایت از آتش‌بس در غزه

ایرنا نوشت: معاون وزیر علوم، نوآوری و فناوری انگلیس به‌دلیل حمایت از طرح آتش‌بس کامل و فوری در غزه از ادامه کار در دولت ریشی سوناک برکنار شد.

 یک سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس دوشنبه شب با اعلام این خبر گفت که اظهارات نامبرده با آنچه اصول مسئولیت جمعی اعضای دولت خوانده می‌شود سازگار نبود و به همین دلیل از مقام خود برکنار شد.

پاول برستو پیشتر در نامه‌ای از نخست وزیر انگلیس خواسته بود تا از طرح توقف دائمی درگیری‌ها در غزه حمایت کند. وی در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای، گفت: من کاملاً متوجه تصمیم نخست وزیر هستم و با تأسف شغلی را که از آن لذت می‌بردم ترک می‌کنم اما در عوض اکنون می‌توانم در مورد موضوعی که بسیاری از رای دهندگان عمیقاً به آن اهمیت می‌دهند، به طور علنی صحبت کنم

برستو پنجشنبه گذشته در نامه‌ای به سوناک نوشته بود: "هزاران کشته و بیش از یک میلیون نفر در حال حاضر آواره شده‌اند. درک اینکه چگونه این امر (رژیم) اسرائیل را امن‌تر می‌کند یا در واقع چیزی را بهتر می‌کند دشوار است".

وی با بیان اینکه دسترسی به آب، برق و سوخت برای مردم غزه حیاتی است، تصریح کرد که برقراری آتش‌بس دائمی تنها راه نجات غیرنظامیان در این منطقه است.

انگلیس با چشم‌پوشی از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، مخالف برقراری آتش‌بس در این منطقه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند. این درحالی است که تاکنون چندین تظاهرات گسترده در حمایت از برقراری آتش‌بس در لندن برگزار شده و فشارهای داخلی روی دولت و احزاب سیاسی انگلیس برای محکومیت جنایات صهیونیست‌ها رو به افزایش است.

311311