شهر خبر

هشدار سازمان ملل درباره کشیده شدن جنگ غزه به سوریه

هشدار سازمان ملل درباره کشیده شدن جنگ غزه به سوریه

ایسنا نوشت: فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت، جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در حال سرایت به سوریه است که ناشی از بی‌ثباتی فزاینده، خشونت و عدم پیشرفت در راه‌حل سیاسی نسبت به درگیری ۱۲ ساله این کشور می‌باشد.

«گی‌یر پدرسن» فرستاده سازمان ملل به سوریه در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: علاوه بر خشونت ناشی از درگیری سوریه، مردم این کشور اکنون با چشم‌انداز ترسناک یک درگیری احتمالی گسترده‌تر در راستای درگیری‌های اسرائیل و حماس مواجه هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از این فرستاده نوشت: سرایت درگیری به سوریه صرفا یک تهدید نیست، بلکه این مسئله آغاز شده است.

پدرسن با اشاره به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های حلب و دمشق افزود: منطقه در خطرناک‌ترین و متشنج‌ترین حالت است. سوخت به انبار باروتی که از پیش در سوریه شعله‌ور شده، اضافه می‌شود؛ اتفاقی که حاکی از افزایش خشونت حتی پیش از هفتم اکتبر است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر حملات در مناطق تحت کنترل دولت از جمله یک حمله شناسایی‌نشده علیه یک جشن فارغ‌التحصیلی در دانشگاه نظامی در شهر حمص، خاطرنشان کرد که تعداد سوری‌های کشته شده، زخمی‌شده و آواره از سال ۲۰۲۰ به بالاترین میزان خود رسیده است.

همچنین نمایندگان روسیه، برزیل و چین در شورای امنیت تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرده و خواستار انتقال فوری کمک‌ها به غزه شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای بیست و پنجمین روز به بمباران شدید نوار غزه ادامه می‌دهد، نوار غزه در معرض حملات گسترده زمینی، هوایی و دریایی قرار دارد که منجر به تخریب گسترده شده است، زیرا جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از موشک‌هایی با قدرت تخریب بسیار زیاد استفاده می‌کنند. در این حملات تاکنون بیش از ۸۰۰۰ فلسطینی شهید شده‌اند. این حملات به دنبال عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی رخ داد.

311311