شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار مرغ#قیمت#عامل#تعیین#چیست#برنامه#مهم#برای

عامل تعیین قیمت مرغ در بازار چیست / برنامه مهم برای بازار مرغ

اقتصاد عامل تعیین قیمت مرغ در بازار چیست / برنامه مهم برای بازار مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، اعلام کرد : تولید جوجه در مرغداری‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و بازار مرغ در حال بدون هیچ نوع التهابی می‌باشد.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، اعلام کرد که در طی ماه‌های اخیر، تعداد ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در شهریور و ۱۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در مهرماه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری تولید شده است که این میزان به نیاز کشور پاسخ می‌دهد. او همچنین اظهار کرد که با افزایش تولید جوجه در مرغداری‌ها، تعادل عرضه و تقاضا حفظ شده و هیچ نوع التهابی در بازار وجود ندارد.

ابراهیمی ادامه داد: علی رغم افزایش هزینه های تولید، هیچ گونه اقدامی برای اصلاح قیمت مرغ از سوی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده صورت نگرفته است، هرچند نرخ مصوب معنا ندارد و عرضه و تقاضا باید تعیین کننده قیمت در بازار باشد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران درباره آینده بازار مرغ گفت: با برنامه ریزی برای تامین جوجه و نهاده های دامی مشکلی در عرضه مرغ نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جوجه مورد نیاز در داخل تولید می شود، گفت: ۱۰ درصد مابقی از طریق تخم مرغ نطفه دار و میزان معدودی جوجه تامین می شود.