شهر خبر

عکس| با وجود توپ طلای هشتم، حسرت مسی چه خواهد بود؟

عکس| با وجود توپ طلای هشتم، حسرت مسی چه خواهد بود؟

تنها برنده جایزه سوپر توپ طلا در تاریخ، هموطن لیونل مسی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مراسم توپ طلای ۲۰۲۳ امشب به میزبانی فرانس فوتبال در پاریس برگزار خواهد شد. تمامی خبرها از اهدای جایزه اصلی این مراسم به لیونل مسی حکایت دارند تا این ستاره آرژانتینی برای هشتمین بار فاتح این جایزه معتبر شود.

اسطورۀ آرژانتینی دنیای فوتبال با هشتمین توپ طلایش جاودانه‌تر خواهد شد و دیگر بعید است بازیکنی در دنیای فوتبال پیدا شود که بتواند به این تعداد از توپ طلا برسد. مسی به تمامی عناوین و جایزه‌های فردی و تیمی دنیای فوتبال رسیده اما جایزه‌ای که او به آن نخواهد رسید، سوپر توپ طلاست که ، اسطورۀ فقید باشگاه رئال مادرید به آن دست پیدا کرده است. هموطن لئو مسی، تنها بازیکنی در دنیای فوتبال است که موفق به دریافت جایزۀ سوپر توپ طلا شده و فرانس فوتبال این جایزه ارزشمند را تنها به آلفردو دی استفانو داده است. اما سوپر توپ طلا چیست و چرا لیونل مسی نمی‌تواند این جایزه را ازآن خود کند؟

عکس| با وجود توپ طلای هشتم، حسرت مسی چه خواهد بود؟

سوپر توپ طلا جایزه‌ای است که فرانس فوتبال تصمیم گرفت آن را به بهترین بازیکنان اروپایی که در چهار دهه 50، 60، 70 و 80 میلادی درخشیده‌اند، اهدا کند. فرانس بکن باوئر، میشل پلاتینی، یوهان کرایوف، کارل هاینس رومنیگه، کوین کیگان و آلفردو دی استفانو نامزدهای دریافت سوپر توپ طلا بودند که در نهایت فرانس فوتبال تصمیم گرفت که این جایزه را در سال 1989 به آلفردو دی استفانو اسطورۀ آرژانتینی رئال مادرید بدهد. حالا بیش از سی سال از اهدای سوپر توپ طلا به دی استفانو می‌گذرد و فرانس فوتبال هم تمایلی ندارد که دیگر این جایزه را به بازیکن دیگری اهدا کند. چند وقت قبل در این مجلۀ فرانسوی این پیشنهاد روی میز آمد که سوپر توپ طلایی که تنها دی استفانو آن را دارد به لئو مسی هم بدهند، ولی در نهایت این پیشنهاد مورد تایید اکثریت قرار نگرفت.

عکس| با وجود توپ طلای هشتم، حسرت مسی چه خواهد بود؟

لیونل مسی بالاتر از کریستیانو رونالدو با 5 توپ طلا پرافتخارترین بازیکن تاریخ این جایزه است و با 8 توپ طلا دست‌نیافتنی‌تر و جاودانه‌تر از همیشه می‌شود. اما مشخص است که هر بازیکنی در این کرۀ خاکی دوست دارد که صاحب جایزه‌ای همچون سوپر توپ طلا که یکی از خاص‌ترین جوایز فردی دنیای فوتبال است، شود.