شهر خبر

چرا عضو کارگری شورای‌عالی کار نشست امروز را تحریم کرد؟

ایلنا: علی خدایی عضو کارگری شورای‌عالی کار در ارتباط با عدم حضور در نشست شورای‌عالی کارِ امروز گفت: از آنجا که موضوع دستمزد به طور رسمی در دستور کار نشست نبود، به نشانه اعتراض در جلسه حاضر نشدم اما از حضور و تلاش همکاران خودم در گروه کارگری شورای‌عالی کار تقدیر می‌کنم.

وی افزود: نظر دوستان در گروه کارگری بر این بود که از فرصت موجود برای دفاع از حقوق کارگران استفاده کنند از همین روی در نشست امروز حاضر شدند و با تمام توان در دفاع از حقوق مزدی و قانونی کارگران تلاش کردند.

خدایی در مورد نتیجه جلسه‌ی امروز و قول دولت برای برگزاری نشست ترمیم مزد در آبان ماه گفت: منتظر جلسه بعدی در آبان می‌مانیم؛ در صورتیکه دولت به صورت رسمی و قانونی برای شرکای قانونی ارزش قایل شود و در دستور کار رسمی جلسه، موضوع «ترمیم دستمزد» آورده شود، در جلسه حاضر می‌شویم و از افزایش دستمزد دفاع می‌کنیم؛ امیدواریم موضوع دستمزد و معیشت را به یک موضوع حاشیه‌ای و فرعی تقلیل ندهند که اگر چنین باشد بازهم ترجیح می‌دهم در نشست حضور نیابم.

عضو کارگری شورای‌عالی کار در پایان تاکید کرد: با توجه به بحران معیشتی کارگران و شتاب تورم، افزایش قدرت خرید کارگران و ترمیم دستمزد، ضرورت دارد؛ شکی نیست که برخورداری از دستمزدی متناسب با تورم و سبد معیشت، حق مسلم تمام کارگران کشور است و دولت باید این حق را به رسمیت بشناسد.