شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حقوق بازنشستگان

واریز معوقات حقوق بازنشستگان / حساب این فرهنگیان شارژ می‌شود

اقتصاد واریز معوقات حقوق بازنشستگان / حساب این فرهنگیان شارژ می‌شود

جزئیات جدید درباره واریز حقوق بازنشستگان اعلام شد.

کارشناسان بر این باورند که افزایش حقوق بازنشستگان از اهمیت بسیاری برخوردار است. بازنشستگان افرادی هستند که سال‌ها از عمر خود را در خدمت به جامعه و کارفرمایان گذرانده‌اند و حق دارند که پس از بازنشستگی، به خوبی از مزایایی که به آن‌ها تعلق دارد، بهره‌مند شوند. افزایش حقوق بازنشستگان به دلیل تاثیر مستقیم آن بر کیفیت زندگی آن‌ها، بسیار مهم است. با افزایش حقوق، بازنشستگان می‌توانند بهترین خدمات پزشکی و درمانی را دریافت کنند، هزینه‌های خانوادگی را بهتر تامین کنند و به طور کلی زندگی بهتری داشته باشند. همچنین، افزایش حقوق بازنشستگان می‌تواند به اقتصاد کشور نیز کمک کند، زیرا با افزایش درآمد این افراد، میزان مصرف و خرید آن‌ها نیز افزایش می‌یابد که بهبود اقتصادی را به همراه دارد.

بازنشستگان فرهنگی که در دو سال گذشته بازنشست شده‌اند، هنوز معوقات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند؛ با این حال، با توجه به اصلاح احکام رتبه‌بندی بازنشستگان برخی از فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱، وزارت آموزش و پرورش اسناد اصلاحی پاداش و مرخصی سال ۱۴۰۱ را خواسته و اعلام کرده به زودی بعد از تخصیص، بخشی از پاداش و مرخصی ذینفعان واریز خواهد شد.

آموزش و پرورش همچنین اعلام کرده برای جبران مابه التفاوت پاداش رتبه بندی بازنشستگان ۱۴۰۰ درخواست اعتبار شده و به شرط تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه، اقدام خواهد شد.