شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت

چگونگی انتقال سهام عدالت متوفیان / سهام عدالت متوفی را از این طریق انتقال دهید

بورس، بانک و بیمه چگونگی انتقال سهام عدالت متوفیان / سهام عدالت متوفی را از این طریق انتقال دهید

محمود حسنلو در همایش تشریح فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث افزود: رونمایی از سامانه تسهیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث ایشان (سامانه میراث) دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر را حل و فصل می‌کند.

بورس ایران یک بازار سرمایه است که در تهران و شهرهای دیگر ایران واقع شده است. این بازار به عنوان بزرگترین بازار سرمایه کشور شناخته می‌شود و شرکت‌های عامه و خصوصی از مختلف صنایع در آن معاملات انجام می‌دهند. بورس ایران شامل دو بخش اصلی، یعنی بورس اوراق بهادار تهران و بورس کالا می‌شود. این بازار در تاثیرات اقتصادی و مالی کشور نقش مهمی دارد و تأثیر زیادی بر روند اقتصادی ایران دارد.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: سامانه میراث دغدغه ۱۸ ساله انتقال قهری دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث را برطرف می‌کند.
محمود حسنلو در همایش تشریح فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث افزود: رونمایی از سامانه تسهیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث ایشان (سامانه میراث) دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر را حل و فصل می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ درگذشته اند، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری شرکت‌های کارگزاران بتوانیم برگ زرین دیگری را در ارائه خدمات به جامعه سهامداری رقم بزنیم.

حسنلو گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در سال‌های گذشته تجارب ارزشمندی را با صنعت کارگزاری پشت سرگذاشته که از جمله آن‌ها می‌توان به احراز هویت حضوری و غیر حضوری به صورت الکترونیکی در سامانه سجام و فروش سهام عدالت در سال ۹۹ اشاره کرد.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۴ میلیون نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند که این موضوع برای شرکت‌های کارگزاری یک فرصت ویژه را شکل داده است، گفت: در موضوع تقسیم قهری سهام عدالت به وراث نیز مجددا یک فرصت نهفته برای کارگزاران به وجود می‌آید و با توجه به این که بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متوفی سهام عدالت در ایران وجود دارد، پیش بینی می‌کنیم که یک جامعه حدود ۱۵ میلیون نفری برای ورود به بازار سهام در انتظار صنعت کارگزاری باشند که می‌تواند یک فرصت بزرگ و مغتنم برای کارگزاران در جهت جذب مشتریان جدید باشد.

وی با اعلام اینکه اجرای طرح انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث بر اساس زمانبندی و سال فوت آن‌ها خواهد بود، افزود: شرکت سپرده گذاری مرکزی در ادامه مسیر تحول دیجیتال خود با رونمایی از سامانه (میراث) در روز‌های آتی تقسیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث را به صورت الکترونیک انجام می‌دهد و پیش بینی می‌کنیم تا قبل از پایان سال جاری انتقال سهام عدالت همه متوفیان به وراث تعیین تکلیف شود.

حسنلو تصریح کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی در فرایند تسهیم و انتقال هیچ گونه پیامکی از سرخط‌های شماره دار و بدون ماسک ارسال نمی‌کند و از نظر ما این پیامک‌ها بی اعتبار است و مردم نباید به این پیامک‌ها توجه کنند.

معاون سمات گفت: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان بندی و تشکیل پرونده به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویداد‌های این طرح ملی به سایت اینترنتی شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی مراجعه کنند.