شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#بدهی

پشت پرده ارسال پیامک هشدار به این افراد / عواقب عدم تسویه بدهی بر عهده مالکان مسکن

اقتصاد پشت پرده ارسال پیامک هشدار به این افراد / عواقب عدم تسویه بدهی بر عهده مالکان مسکن

شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با ارسال پیامکی به برخی مالکان واحدهای مسکن مهر هشتگرد نسبت به عدم‌تسویه بدهی‌ چک‌های قدیمی آنها هشدار داد.

چک صیادی، نوعی  از چک است که بر اساس قانون جدید صدور چک، در سامانه صیاد و تحت نظارت مستقیم بانک مرکزی صادر می‌شود. ویژگی‌های این چک باعث شده که نسبت به چک‌های قدیمی،  امنیت و ضمانت اجرای بیشتریداشته باشد. دلیل این امر این است که مطابق ماده ۶ قانون جدید صدور چک: بانک‌ها مکلفند برای ارائه دسته چک به مشتریان خود، صرفا از طریق سامانه صدور یکپارچه چک (صیاد) نزد بانک مرکزی اقدام نمایند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی پذیرش و تبادل چک‌های صیادی قدیمی (دسته‌چک‌های صادرشده قبل از سال ۱۴۰۰) از نیمه مهر ماه امسال فقط در بانک صادرکننده چک قابل انجام است و دارندگان دسته‌چک‌های قدیمی باید نسبت به تعویض دسته‌چک خود اقدام کنند.

بر این اساس دارندگان دسته‌چک‌های قدیمی می‌توانند با مراجعه به شعب خود نسبت به تعویض این دسته‌چک‌ها با دسته‌چک‌های جدید (چک‌های صیادی بنفش‌رنگ) اقدام کنند.

ارسال پیامک هشدار به مالکان مسکن مهر هشتگرد

در وضعیتی که پذیرش چک‌های قدیمی در شعب بانک‌های صادرکننده امکان‌پذیر است که شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با ارسال پیامکی به برخی مالکان مسکن مهر هشتگرد در خصوص عواقب عدم تعویض چک‌های ارائه‌شده با چک‌های صیادی طرح جدید برای آنها هشدار داد، متن پیامک هشدار شرکت عمران هشتگرد به‌شرح زیر است؛

«نظر به اعلام بانک مرکزی در خصوص عدم ارائه خدمات به دارندگان چک‌های قدیمی با توجه به این‌که یک فقره چک قدیمی در وجه این شرکت دولتی دارید شایسته است جهت تعویض آن با چک‌های صیادی طرح جدید به محل شرکت مراجعه کنید و اقدامات لازم را به‌عمل آورید. بدیهی است در غیر این‌صورت عواقب قانونی عدم تسویه بدهی به‌عهده شما خواهد بود.»