شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#سهمیه بنزین#وزارت#نفت

وزارت نفت تکلیف سهمیه بندی بنزین را یکسره کرد / سهمیه بنزین به هر کد ملی می‌رسد؟

اقتصاد وزارت نفت تکلیف سهمیه بندی بنزین را یکسره کرد / سهمیه بنزین به هر کد ملی می‌رسد؟

وزارت نفت درباره اخبار مربوط به سهمیه بندی بنزین بیانیه داد.

سهمیه بنزین یعنی مقدار بنزین که به هر خودرو در یک دوره زمانی خاص تخصیص داده می‌شود. سهمیه بنزین ممکن است بر اساس عوامل مختلفی مانند نوع خودرو، مصرف سوخت، فاصله مسافرت و قوانین محلی تعیین شود. اقتصاد سوخت نیز می‌تواند عاملی باشد که در تقسیم بنزین برای ماشین‌ها تأثیر داشته باشد.

وزارت نفت در رابطه با اخبار مربوط به تغییر روش سهیمه‌‌ بندی بنزین که در برخی رسانه‌ها منتشر شده، بیانیه داد.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب خبری که از ساعتی پیش در بعضی رسانه‌ها به نقل از جواد اوجی، وزیر نفت در مورد تخصیص سهمیه ۱۵ لیتر بنزین به هر کارت ملی منتشر شده است، تصریح کرد: هیچ تصمیم تازه‌ای درباره تخصیص سهمیه بنزین گرفته نشده است.

در این اطلاعیه آمده است:

«وزیر نفت طی روز‌های گذشته مصاحبه یا اظهارنظری در این باره نداشته است و برخی رسانه‌ها با بازنشر بخشی از خبری در این زمینه که مربوط به دو سال پیش (دی‌ماه ۱۴۰۰) بوده است، خبر جدیدی منتشر کرده‌اند که عاری از واقعیت است.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت از همه اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای تقاضا دارد درباره اطلاع‌رسانی پیرامون بنزین صرفاً از مبادی رسمی نقل خبر کنند و از بازنشر شایعات و حدسیات در این باره جداً پرهیز کنند».

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ مهر ماه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند مربوط به اختصاص بنزین به جای خودرو به کارت ملی افراد را حذف کردند.

در تبصره این بند آمده بود: «در مورد انرژی مصرفی خودرو‌های سواری شخصی به میزان صرفه‌جویی انجام شده توسط هر کد ملی مالک خودرو نسبت به خط مرجعی که در آئین‌نامه تعیین می‌شود، گواهی صرفه‌جویی انرژی برای مالک خودرو صادر خواهد شد».