شهر خبر

روزنامه هم‌میهن پاسخ داد:

دلیل اختلاف نگاه مردم و مسئولان به مرگ تلخ آرمیتا گراوند چیست؟

روزنامه هم میهن نوشت: جدا از بی‌اعتمادی گسترده در جامعه و ناامیدی فراگیر که بارها و بارها درباره آن از سوی بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان تذکر داده شده است، اما در مورد مرگ تلخ آرمیتا می‌توان گفت یکی از دلایل مهم اختلاف نگاه مردم و مسئولان به نحوه اطلاع‌رسانی این حادثه بر می‌گردد.

دلیل اختلاف نگاه مردم و مسئولان به مرگ تلخ آرمیتا گراوند چیست؟
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۲۱:۰۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه هم میهن به این سوال پاسخ داده که چرا افکار عمومی به راویت رسمی درباره مرگ آرمیتا گراوند با دیده شک و تردید می‌نگرد.

به گزارش هم میهن، جدا از بی‌اعتمادی گسترده در جامعه و ناامیدی فراگیر که بارها و بارها درباره آن از سوی بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان تذکر داده شده است، اما درمورد مرگ تلخ آرمیتا می‌توان گفت یکی از دلایل مهم اختلاف نگاه مردم و مسئولان به نحوه اطلاع‌رسانی این حادثه بر می‌گردد. به‌خصوص که در نخستین روز اعلام این خبر، یک خبرنگار مستقل به‌محل حادثه رفت و بازداشت موقت شد. سایر خبرنگاران رسانه‌های مستقل هم نتوانستند از این اتفاق گزارش‌هایی جداگانه تهیه کنند. روند اطلاع‌رسانی درباره این اتفاق دراختیار دولت و نهادهای حاکم باقی ماند. درحالی‌که دولت می‌توانست شرایطی را فراهم کند که خبرنگاران رسانه‌های مختلف به‌محل بیمارستان رفته و از این حادثه به‌شکل مستقل بنویسند.

این روزنامه اصلاح‌طلب نوشته است: حضور خبرنگاران مستقل به‌طور قطع می‌توانست مانع به وجود آمدن یک شبهه عمومی شود. اما اگر انحصار یک خبر مهم و حساس برای مردم دراختیار منابع قضایی، نظامی و دولتی باقی بماند و رسانه‌های مستقل و مورد اعتماد مردم راه به‌جایی نداشته باشند، ممکن است اطلاعات مخدوش ارائه بدهند یا با تاخیر به اطلاعات درست مورد نظرشان برسند. درهر دو صورت این اعتماد مردم است که آسیب می‌بیند.