شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتوبوس#چین#سوغات#برای#تهرانی‌ها#خرید#۲۰۰۰#نهایی

سوغات از چین برای تهرانی‌ها / خرید ۲۰۰۰ اتوبوس نهایی شد

اقتصاد سوغات از چین برای تهرانی‌ها / خرید ۲۰۰۰ اتوبوس نهایی شد

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران از سفر هیات چینی تا ماه آینده به تهران برای نهایی شدن قرارداد اتوبوس‌های جدید خبر داد.

شورای شهر تهران به عنوان یکی از مهمترین سازمان‌های شهری در حوزه حمل و نقل عمومی، نقش بسیار مهمی در بهبود و توسعه این حوزه دارد. این شورا با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های متعدد، سعی در بهبود شرایط حمل و نقل عمومی در تهران دارد. از جمله فعالیت‌های این شورا می‌توان به توسعه شبکه حمل و نقل عمومی، افزایش تعداد خطوط اتوبوسرانی و مترو، ایجاد پارکینگ‌های عمومی و تسهیلات برای دوچرخه‌سواران اشاره کرد.

جعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای سفر اخیرش به همراه شهردار تهران به چین گفت: لازم به ذکر است که بنده به نمایندگی از اعضای شورای شهر و با تاکید رئیس شورا در این سفر حضور داشتم که سعی شد در این ۱۰ روز از ۱۳ شهر چین که در حوزه حمل‌ونقل و محیط‌زیست دارای ظرفیت‌های خوبی بودند بازدید کنیم که در این سفر حدود ۱۵ قرارداد و تفاهمنامه به نفع مردم شهر تهران به امضاء رسید.

وی با بیان اینکه برای خرید اتوبوس‌های تک کابین و دو کابین گازسوز تفاهماتی صورت گرفت، ادامه داد: هیاتی از چین تا یک ماه آینده به تهران خواهند آمد تا قرارداد نهایی شود و در مورد تاکسی و موتورسیکلت برقی نیز تفاهماتی صورت گرفته و مذاکراتی برای سرمایه‌گذاری جهت ایجاد دستگاه‌های زباله سوز در تهران و سایر شهرها نیز انجام شد که امیدواریم نتایج این مذاکرات در چند ماه آینده ملموس شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه امسال و سال آینده شاهد جهش حمل‌ونقل در تهران خواهیم بود، گفت: البته در این سفر در مورد احداث خط ۸ و ۱۰ مترو نیز مسائلی مطرح شد. ضمن اینکه خرید اتوبوس‌ها نیز به زودی انجام خواهد شد و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین برقی به مرحله نهایی رسیده و قرارداد آن به زودی منعقد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای خرید ۱۰۰ هزار موتورسیکلت و ون نیز تفاهمات اولیه صورت گرفته است، ادامه داد: ۷۹۱ واگن که قراردادش در این سفر منعقد شد ظرف مدت چهار سال وارد ناوگان مترو می‌شوند؛ اما دقت داشته باشید که قرار است ۵۵ درصد واگن‌ها در داخل کشور تولید شوند و انتقال فناوری بوژی در دل این قرارداد انجام می‌شود که در صورت محقق شدن این قراردادها چهار میلیون ظرفیت جدید برای حمل‌ونقل عمومی ایجاد خواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه امیدواریم با حمایت دولت مردم تهران آسمان تهران را آبی و پاک ببینند، گفت: آسمان پکن تا همین ۱۱ سال پیش مملو از آلودگی بود؛ اما با استفاده از تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت برقی و انتقال کارخانجات به بیرون از شهر ما شاهد شهری با آلودگی کمتر بودیم.