شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#احمدی نژاد#غزه#آتش#آتش بس#مخالفان

سفر احمدی نژاد به کشور مخالف آتش بس در غزه /گواتمالا به نفع اسرائیل رأی داد

سفر احمدی نژاد به کشور مخالف آتش بس در غزه /گواتمالا به نفع اسرائیل رأی داد

در روزهایی که سکوت احمدی نژاد درباره حوادث غزه حاشیه ساز شده است و سفرش به گواتمالا برای چند روزی او را به متن خبرها آورده بود، شب گذشته این کشور در لیست مخالفان آتش بس در غزه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب گذشته، مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد. اما کشورهای اتریش، کرواسی، جمهوری چک، فیجی، گواتمالا، مجارستان، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه و تونگا در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی به قطعنامه ارائه شده از سوی کشورهای عربی در مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری انسانی در غزه بود، رأی ندادند.

حضور گواتمالا در لیست کشورهای مخالف این قطعنامه از این منظر جالب توجه است، که طی چند هفته اخیر بارها نام این کشور در رسانه های ایران مطرح شده است آنهم به بهانه سفر رئیس جمهوری پیشین ایران به این کشور.

چند هفته پیش بود که محمود احمدی نژاد برای حضور در یک کنفرانس مرتبط با آب، قصد سفر به گواتمالا را داشت اما با مخالفت نهادهای امنیتی مواجه شد و برای چند ساعتی پاسپورتش در فرودگاه توقیف شد.

همان روزها کانال تلگرامی دولت بهار منتسب به رئیس جمهور پیشین ایران در پاسخ به ادعای نفوذ اسرائیلی ها در کشوز گواتمالا؛ متنی با عنوان«گواتمالا در یک نگاه!» منتشر کرده که به نظر یک رپرتاژ آگهی برای این کشور می آمد تا صرفا یک ارائه اطلاعات.

27218