شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#فولاد#خوزستان#قیمت#هزار تومان#بورس کالا

عقبگرد ۶ ماهه نرخ شمش فولاد

فردای اقتصاد: این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، کاهش تقاضای سرمایه‌ای باعث حذف رونق در بازار شد.

مهدیه علیجانی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: بررسی روند معلاملات شمش و مقاطع فولادی نشان می‌دهد که تقاضا در این رینگ با کاهش مواجه شده است.

فولادسازان برای رفع تعهد عرضه چاره‌ای جز عرضه در بازار نداشتند. بنابراین با توجه به تقاضای سرمایه‌ای، در هفته گذشته حجم معاملات و قیمت شمش کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: با وجود کاهش بهای شمش، همچنان بهای تمام شده میلگرد از قیمت پایه عرضه در بورس کالا بالاتر است. این رویداد منطقا توجیه اقتصادی ندارد.

این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: در هفته گذشته ۲۵۱ هزار تن شمش عرضه شد که ۱۱۱ هزار تن (معادل ۴۴ درصد) مورد معامله قرار گرفت. از این میزان به ترتیب ۷۰ هزار تن عرضه و ۲۹ هزار تن تقاضا به شمش فولاد خوزستان اختصاص پیدا کرد.

بنابراین قیمت شمش فولاد خوزستان در معاملات بورس کالا به ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. این رقم کمترین میزان از اوایل اردیبهشت ماه تا کنون است.

وی افزود: در هفته گذشته ۴ هزار تن کاتد مس توسط فملی عرضه شد و در مقابل ۵ هزار و ۸۶۰ تن تقاضا شکل گرفت. میانگین قیمت هر تن کاتد مس در معاملات بورس کالا به ۳۴۰ میلیون تومان رسید.

علیجانی تصریح کرد: محصولات پلیمر با وجود رقابت‌های بالایی که در گروهای پلی‌پروپیلن و پت صورت گرفت با توقف رشد دلار در این بخش معاملات با کاهش ۲ هزار تنی همراه شد.

در برنامه امروز بورسان، شهرام صفوی مدیرعامل سبدگردان مانی به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه عملکرد معاملات در بورس کالا را تشریح کرد.