شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا#محدوده

فلز زرد در قله ۵ ماهه / پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده

فردای اقتصاد: تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نشان می‌دهند هر چند تحلیلگران وال‌استریت نسبت به گذشته نگاه محتاطانه‌تری در پیش گرفته‌اند اما همچنان دیدی افزایشی به قیمت طلا داشته و نسبت به طلا خوش بین هستند. این در حالی است که سرمایه گذاران خرد همچنان نگاهی صعودی دارند.

طلا به رشدهای اخیر خود در هفته جاری ادامه داد. با وجود اینکه بازدهی بالای اوراق قرضه همچنان باعث ایجاد باد مخالف برای طلاهای گرانبها شده اما به دلیل درگیری ادامه‌دار در خاورمیانه طلا در نقش یک دارایی امن در زمان افزایش ریسک‌ها ظاهر شده و توانست پس از ۵ ماه مجددا به کانال ۲۰۰۰ دلار در هر اونس بازگردد.

فلز زرد در قله ۵ ماهه / سطح ۲۰۰۰ دلاری برای طلا حفظ می‌شود؟
روند یکساله و هفتگی قیمت طلا در بازارهای جهانی

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد با وجود افزایش قیمت اخیر اما همچنان در هفته منتهی به ۳ نوامبر نسبت به فلز گرانبها صعودی هستند. این در حالی است که اکثر تحلیلگران بازار نیز صعودی هستند اما اقلیت قابل‌توجهی از این گروه انتظار دارند که طلای جهانی در هفته آینده عقب‌نشینی کرده یا در محدوده فعلی تثبیت شود.

این هفته، ۱۱ تحلیلگر وال‌استریت در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. ۶ کارشناس یا ۵۴ درصد انتظار دارند که در هفته آینده شاهد افزایش قیمت طلا باشیم و سه تحلیلگر معادل ۲۷ درصد کاهش قیمت طلا در هفته پیش رو را پیش‌بینی کرده و دو نفر دیگر (۱۸ درصد) در مورد طلا برای هفته آینده خنثی هستند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین از معامله‌گران بازار، ۶۰۲ رای ثبت شد که از این تعداد، ۳۹۵ سرمایه‌گذار خرد معادل ۶۶ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. ۱۲۶ نفر (۲۱ درصد) دیگر انتظار دارند که قیمت طلا کاهشی شود و ۸۱ پاسخ دهنده یا ۱۳ درصد در مورد چشم‌انداز کوتاه مدت این فلز گرانبها بی‌طرف هستند.

تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در روز چهارشنبه، رویداد اصلی اقتصادی در هفته آینده خواهد بود و بازارها در حال حاضر احتمال ۹۹.۹ درصدی به باقی ماندن نرخ بهره در سطح ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد می‌دهند. همچنین با انتشار روز جمعه گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه اکتبر، هفته مهمی برای بازار کار ایالات متحده خواهد بود. سرمایه گذاران همچنین به تصمیمات سیاست پولی بانک انگلستان و بانک ژاپن و ایالات متحده در این هفته توجه خواهند کرد.