شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#کارگران#حقوق کارمندان#افزایش حقوق

دولت در افزایش حقوق کارمندان و کارگران اشتباهات قبلی را تکرار می‌کند؟

ایلنا: محسن باقری (نماینده کارگری در شورای‌عالی کار) در خصوص بخشنامه لایحه بودجه ۱۴۰۳ و پیشنهاد افزایش ۲۰درصدی حقوق کارگران گفت: احتمالا مانند سال گذشته درصد افزایش حقوق کارمندان روی تعیین حداقل حقوق کارگران‌ نیز تاثیرگذار باشد و این شروع چالش بسیار بزرگ برای کارگران است. سال گذشته نیز دولت روی همین دستمزد مصوب در قانون بودجه برای حداقل حقوق کارگران چانه‌زنی کرد و ما را مجبور کرد آن دستمزد تحمیلی را امضا کنیم.

وی گفت: ظاهرا برای دولت کم‌اهمیت دانستنِ تشکل‌های کارگری رویه شده است. طبق ماده دو قانون بهبود محیط کسب و کار، دولت تکلیف دارد که تشکل‌ شورای اسلامی کار را در جلسات تعیین بودجه دعوت کند. اما دولت این تشکل کارگری را دعوت نمی‌کند و هرآنچه خودشان بخواهند در لایحه بودجه می‌نویسند و در مجلس تصویب می‌کنند.

باقری گفت: دولت بعد از این تخلف بزرگ و آشکار به جامعه و تشکل‌های کارگری القا می‌کند که افزایشِ بیش از این امکان‌پذیر نیست و بودجه بسته شده است.

وی گفت: پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدیِ دستمزد کارگران نشان می‌دهد که دولت بر رویه‌ی سابق خود پافشاری دارد و احتمالا امسال هم‌سال سختی خواهد بود و با مقاومتِ دولت برای افزایش دستمزد کارگران مواجه خواهیم شد.