شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جمعه#نماز جمعه

اظهارات ائمه جمعه درباره «آرایش زنان، بدحجابی و دیدارهای قبل از ازدواج» از تریبون‌های نماز جمعه

اظهارات ائمه جمعه درباره «آرایش زنان، بدحجابی و دیدارهای قبل از ازدواج» از تریبون‌های نماز جمعه

ائمه جمعه این هفته در خطبه‌های نماز جمعه و در سخنانشان به مسائل مختلفی پرداختند.

سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به مقاومت مردم فلسطین، اظهار کرد: امروز رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی فلسطینیان بمب‌های چند تنی بر سر مردم می‌ریزد اما مدعیان حقوق بشر در این باره سکوت کرده است.

امام جمعه اهواز ضمن قدردانی از مردم اهواز برای حضور پرشور در راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین گفت: مردم ولایتمدار استان بار دیگر در صحنه حضور یافتند تا نشان دهند همواره یار و یاور مسلمانان عالم هستند.

وی با اشاره به اینکه زنان و بانوان سنگربانان ارزش‌های اسلامی هستند، افزود: انتظار داریم که تمامی نمازگزاران نسبت به بدحجابی موجود در جامعه بی‌تفاوت نباشند.

امام جمعه اهواز با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در مدارس افزود: شخصیت فرزندان ما در مدارس شکل می‌گیرد از این رو آموزش و پرورش، باید یک برنامه از پیش تعیین شده برای معلمان و دانش آموزان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه بستر اشتغال جوانان در استان باید فراهم شود گفت: مسئولان نسبت به بحث اشتغال و ازدواج آسان جوانان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ای خانم‌ها و آقایان پس غیر کجا رفت؟

همچنین فارس نوشت؛

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: دومین نشست ۳+۳ قفقاز در تهران در سطح وزیران و وزرای امورخارجه در تهران برگزار شد و به عبارتی اجلاس تهران بالاترین سطح نشست کشورهای قفقاز طی سه دهه گذشته بود.

وی با بیان اینکه مساله قفقاز در سال‌های اخیر پرتنش بوده است، افزود: به نظر می‌رسد سناریوی مبنی بر اینکه طرفین جایی برای صلح بگذارند و باز شدن پای صهیونیستی غربی‌ها به منطقه و شکل‌گیری کریدوری در قفقاز باعث شد تا فصل صلح در منطقه قفقاز گشوده نشود.

امام جمعه تبریز گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران حل و فصل مسائل به دست خود بازیگران منطقه است و نباید دیگران سناریویی برای آنها بنویسند و باید همه طرفین نیز به حق و حقوق خود قائل شوند و زیاده‌خواه نباشند.

آل‌هاشم در ادامه خطاب به برخی کشورهای همسایه گفت: آیا حوادث غزه را دیدید و متوجه شدید که رژیم صهیونیستی تکیه‌گاه خوب و مطمئن نیست و دود آتش میدان دادن به آنها در وهله اول به چشم خود کشورهای همکار با این رژیم متلاشی خواهد رفت.

وی ادامه داد: سران کشورهای مسلمان باید بدانند دنیا امروز در مقابل رژیم صهیونیستی است و به رفت و آمدهای قدرت‌های غرب نگاه نکنید زیرا ترس آنها از فروپاشی این رژیم صهیونیستی است از این‌رو قطعا حسن نیت نسبت به این رژیم پشیمانی و خسران در بر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: دیروز به این حقیقت تلخ اعتراف کردند که در مساله قدس و حمایت از آرمان فلسطین سیاست یکی به میخ و یکی به نعل زدن جواب ندارد زیرا ساختار دنیا اجازه این سیاست را نمی‌دهد و باید دنیای اسلام یکصدا و بدون لکنت از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه اخیرا صهیونیست‌ها حمله زمینی به غزه را مطرح کرده‌اند، گفت: باید به آنها گفت که پیامدهای حمله زمینی بزرگ‌تر از توان جبران‌شان خواهد بود چراکه تمام هنر ارتش رژیم صهیونیستی در شلیک بمب است و در هیچ جنگ زمینی موفق بیرون نیامدند و قطعا توان این را ندارند به منطقه پیچیده و رازآلودی به نام غزه وارد شوند. اگر صهیونیست‌ها روی زمین غزه حرکت کنند بلعیده خواهند شد.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: اگر مساله غربی‌ها جلوگیری از توطئه دامنه غرب باشد، تنها راه متوقف کردن رژیم صهیونیستی در همین نقطه و زمان است پس اگر جنایت تداوم پیدا کند زنجیره‌ای از رویدادها شکل خواهد گرفت. دفاع از حرم مختص سوریه و عراق نیست زیرا قبل از آنها مسجد الاقصی حرم است و امت اسلامی تنها نخواهند ماند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به اینکه وقتی فردی اقدام به ازدواج می‌کند، خانواده باید قبل از ازدواج زمینه دیدار دختر و پسر را فراهم کنند، گفت: برخی افراد غیرتمند اجازه نمی‌دهند خواستگار دخترش را ببینید در حالی که این دستور خداست و این دیدار با حفظ حریم‌ها و اطلاع خانواده‌ها لازم است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه دختر و پسر به نتیجه رسیدند باید این ازدواج را برای رضای خدای متعال به انجام برسانند و خدایی ناکرده تنها مسائل شهوانی، ظاهری و مادی نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: در امر ازدواج نباید با عجله برخورد کرد و لازمه آن بررسی و تحقیق است؛ چراکه عجله همیشه کار شیطان است.

وی با اشاره بر اینکه بهترین خانم‌ها زنانی هستند که فرزندآور، پاکدامن، عزیز در خانواده، فروتن، متواضع، زینت‌گر برای همسر، خودنگهدار در برابر نامحرم و مطیع همسر باشند. در جامعه می‌بینیم برخی زنان متاسفانه برای دیگران آرایش می‌کنند! ای خانم‌ها و آقایان پس غیرت کجا رفت؛ اصلا مساله شرعی را بگذاریم کنار پس این غیرت و نجابت کجا رفت؟

انتخابات زره پولادین برابر حمالات دشمن است

سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، در ادامه جریان‌شناسی نفاق در عصر پیامبر (ص) بر اساس آیات سوره توبه اظهار کرد: در آیه ۷۹ سوره توبه سخن از کارشکنی‌های منافقان در جامعه اسلامی در قالب کار روانی است و می‌فرماید منافقان مؤمنانی که در صدقات پیشگام بودند را عیب‌جویی و مسخره می‌کردند.

بنابر گزارش فارس، وی با بیان اینکه در آیات قبل خداوند درباره خلف وعده، دروغگویی و بخل منافقان سخن گفت، افزود: در این آیه از تمسخر منافقان درباره نیکوکارانی که در کمک به‌نظام اسلامی پیش‌قدم بودند سخن می‌گوید و می‌فرماید منافقان در جلسات خصوصی رفقای خود را به‌صورت واضح از کار خیر نهی می‌کردند و انفاق در راه خدا را جزیه می‌دانستند و در مجامع عمومی کمک‌کنندگان به حکومت اسلامی را مسخره می‌کردند.

امام‌جمعه قم گفت: در شأن نزول این آیه آمده است که پیامبر (ص) تصمیم داشتند برای مقابله با دشمن لشکری را آماده کنند؛ ازاین‌رو برای ساماندهی لشکر نیاز به کمک مالی بود؛ وقتی پیامبر این مطلب را اعلام کردند مردم سه دسته شدند اول مسلمانانی که تمکن مالی داشتند و کمک خوبی کردند، دوم مسلمانانی که وضع مالی خوبی نداشتند و در حد توان کمک اندکی کردند و سوم هم گروه منافقان بودند که به هر دودسته اول انتقاد می‌کردند و به آنان که کمک خوبی کردند می‌گفتند شما ریاکارید و گروهی که کمک اندکی کردند را مسخره می‌کردند.

سعیدی تصریح کرد: دنیا امروز سخن جدیدی را از ایران اسلامی می‌شنود و خانم‌های ایرانی با حفظ حجاب و استقلال، دین و هویت خود را به دنیا صادر می‌کنند و الگوی جدیدی را پیش چشم جهان گشودند و ثابت کردند که می‌توان شریف و متدین بود و در عرصه سیاسی و اجتماعی سنگرهای جدیدی را ایجاد کرد و فتوحاتی را به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان ما مواظب باشند که دشمن به الگوهای اصیل شما ضربه وارد نکند و مسیر الگوبرداری و تأسی به الگوی‌های اصیل توسط جوانان را منحرف نکند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات با حضور پرشور مردم، از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که مانند یک زره پولادین ملت را مقابل حمله دشمنان و بددلی منافقان حفظ می‌کند؛ تأکید بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران در زمان حیاتشان و فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری نسبت به لزوم حضور مردم در انتخابات و اثرات آن در پیشبرد نهضت، بیانگر اهتمام جدی رهبران نظام به نقش انتخاب مردم در همه مراتب نظام بوده است.

مقاومت فلسطین در مرحله سرنوشت‎سازی است

همچنین ایسنا نوشت،

محمدرضا ناصری، در خطبه‌های نماز جمعه پنجم آبانماه ۱۴۰۲ شهر یزد که در مسجد ملا اسماعیل برگزار شد، با اشاره به وعده یاری خداوند در برابر مقاومت مومنان در برابر ظلم، اظهار کرد: برای مردم مظلوم فلسطین که جانانه در برابر رژیم جعلی صهوینیستی مقاومت می‌کنند، ارزوی صبر داریم.

وی با بیان این که آنها طی مدت ۷۰ سال مبارزه در برابر ظلم رشد یافتند و اکنون به مرحله سرنوشت سازی رسیده‌اند، خوی حیوانی ابرقدرتان و حمایت آنها از ظلم و تعدی و تجاوز دول غرب و در راس انها آمریکایی‌ها را محکوم کرد.

وی گفت: آنهایی که با بمب اتمی در هیروشیما ۲۰۰ هزار نفر را به خاک و خون می‌کشتند تنها مقصد استکباری خود را دنبال می‌کنند. مردم مظلوم فلسطین باید صبوری کنند چرا که خداوند در قران کریم وعده پیروزی نسبت به صبوری در مبارزه در مسیر خداوند داده است.

وی بر ادامه عملکرد ابتکاری مبارزان فلسطینی تاکید کرد و گفت: مهمترین حربه و تدبیر در برابر ظلم بی انتهای ستمکاران مقاومت کردن است.

ناصری با بیان این که اگر در برابر فریاد مسلمانان ساکت بنشینیم، بر طبق روایات دینی مسلمان نیستیم، تاکید کرد: علمای و مردم مسلمان کشورهای اسلامی باید در برابر این جنایات حرکت کنند و در برابر این نسل کشی واکنش نشان دهند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز، عنوان کرد: یکی از مسائل مهم در پیشرفت انقلاب و حفط کشور و اعتلای ایران اسلامی که تاکنون نسبت به ان کوتاهی کرده‎ایم، تربیت صحیح دانش آموزان است.

وی با بیان این که دشمن با سوء استفاده از شرایط کرونایی کشور کودکان و نوجوانان را به سمت شبکه بی حد و حصر مجازی سوق داد و انها را از مسیر حق منحرف کرد، تاکید کرد: آموزش در کشورمان باید دارای سه ویژگی تدین، تفکر و تعقل باشد تا دانش آموزان ما در برابر فتنه‌ها و نیرنگهای دشمن حفظ شوند.

امام جمعه یزد با اشاره به آثار بی هویتی در جامعه، گفت: چرا باید ارزش یک فوتبالیست خارجی از یک جوان کامل و حافظ قران و عالم دینی و فعال دانش بنیان بیشتر باشد؟ قطعاً در تربیت کودکانمان و اسلامی کردن مدارس و آموزش قران و دین و هم در مدارس و هم در خانواده کوتاهی کرده‌ایم.

وی با بیان این اهتمام امروز والدین تنها تامین کیف و کفش و سرویس مدرسه کودکانشان است و تعلیم و تربیت دانش‌آموزانشان را صرفا برعهده مدرسه گذاشته‌اند، گفت: نتیجه این کاهلی پناه بردن کودکان به شبکه های مجازی است.

۲۱۹۲۱۹