شهر خبر

واکنش امام جمعه اهل‌سنت به حملات اسرائیل به غزه/ درخواستی مهم از کشورهای اسلامی

واکنش امام جمعه اهل‌سنت به حملات اسرائیل به غزه/ درخواستی مهم از کشورهای اسلامی

فارس نوشت: امام جمعه اهل سنت سنندج به کمک‌های آمریکا به اسرائیل اشاره کرد و گفت: رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بمباران‌ شهرها و مناطق فلسطین و قتل عام مردم بی‌گناه غزه از بمب‌های آمریکایی که در هیروشیما استفاده شده استفاده می‌کند.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: امروز دولتمردان تمام تلاش خود را بر توسعه و عمران و آبادانی کشور بکار گرفته‌اند باید قدر این تلاش‌ها بدانیم و شکرگزار باشیم.

امام جمعه سنندج گریزی هم به شرایط مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین زد و گفت: امروز مردم بی‌گناه فلسطین زیر سیطره رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی بدترین شرایط را تحمل می‌کنند اما در مسیر دفاع از دین محکم ایستاده‌اند.

ماموستا رستمی افزود: براساس وعده الهی ظلم و ستم نابود می‌شود، رژیم نسل‌کش صهیونیست نیز نفس‌های آخر خود را می‌کشد امیدواریم هرچه زودتر شاهد ریشه‌کن شدن این غده سرطانی باشیم.

امام جمعه سنندج به کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بمباران‌ شهرها و مناطق فلسطین و قتل عام مردم بی‌گناه غزه از بمب‌های آمریکایی که در هیروشیما استفاده شده استفاده می‌کند که این نشان از دروغ بودن ادعای دفاع از حقوق بشر آمریکا دارد.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: سازمان ملل و حقوق بشر چرا در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌ اند مگر می‌شود این عمق از ظلم و نسل‌کشی را دید و ساکت از کنار آن گذشت.

وی تصریح کرد: براساس آمار و اطلاعاتی که از رسانه‌ها می‌شنویم تاکنون حملات وحشیانه اسرائیل حدود ۸ هزار نفر شهید و ۲۰ هزار مجروح را رقم زده که این فاجعه انسانی بسیار دردناکی است.

امام جمعه سنندج افزود: اتحاد کشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی امری ضروری است، مسلمانان جهان بدانند هدف اصلی دشمنان اصل اسلام و دین مسلمانان است باید هوشیارانه در برابر این هجمه گسترده دشمنان ایستادگی کرد.

ماموستا رستمی تصریح کرد: دفاع از مردم مظلوم فلسطین باید در عمل نمود پیدا کند، شعار دادن صرف و سخن گفتن کافی نیست حمایت عملی کشورهای اسلامی از مردم فلسطین و قطع رابطه با رژیم صهیونیستی باید انجام شود.

وی به سفر رئیس جمهور به کردستان هم اشاره کرد و گفت: این سفر نوید اتفاقات خوب و توسعه استان را می‌دهد باید از برکات این سفر به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با تاکید بر آمادگی مردم مهمان‌نواز استان برای استقبال گرم از ئییس جمهور گفت: در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به کردستان پروژه‌های کلان و مهمی از جمله راه آهن همدان – سنندج، فرودگاه سقز و چندین کلان پروژه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد که موجب توسعه اقتصادی استان می‌شود.

امام جمعه سنندج در بخش اول خطبه‌ها گفت: همه باید در کنار هم در مسیر توسعه و آبادانی کشور و استان تلاش کنیم و منتظر همدیگر نباشیم.

وی تصریح کرد: باید دست کسانی را که در مسیر خدمت تلاش می‌کنند بوسید، خداوند تبارک و تعالی دو نوع عبادت را برای انسان‌ها مقرر کرده که انجام فرایض دینی و خدمت به جامعه است.

وی با تاکید براینکه خداوند در آیات متعدد قران کریم می‌فرماید هیچگاه از رحمت من ناامید نشوید، گفت: درگاه رحمت الهی همواره به روی انسان‌ها باز است تلاش کنیم که با انجام درست وظایف فردی و اجتماعی مشمول رحمت الهی قرار گیریم.

۲۱۹۲۱۹