شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#سربازان

انحلال یک گردان ارتش اسراییل بدلیل شکست از فلسطینی‌ها تائید شد

انحلال یک گردان ارتش اسراییل بدلیل شکست از فلسطینی‌ها تائید شد

مهر نوشت: در عمیات طوفان الاقصی بیشتر سربازان و نیروهای گردان ۱۳ ارتش اسراییل کشته و یا مفقود شده‌اند.

به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی و عبری زبان به نقل از فرمانده لشکر غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تائید کردند که بیشتر سربازان و نیروهای گردان ۱۳ ارتش اسرائیل که در روز اول عملیات طوفان الاقصی با حملات اولیه نیروهای حماس مقابله کردند، کشته و یا مفقود شده‌اند.

پیش از این نیز برخی منابع دیگر انحلال یک گردان ارتش اسرائیل با در جریان عملیات طوفان الاقصی و شکست در برابر نیروهای فلسطینی تائید کرده بودند.

در بیستمین روز عملیات طوفان الاقصی میزان تلفات صهیونیست‌ها در این نبرد سنگین همچنان ۱۴۰۰ نفر اعلام شده، هرچند منابع عبری زبان دیگری تعداد تلفات صهیونیست‌ها را بسیار بیشتر می‌دانند. وبسایت صهیونیستی ای ۲۴ همچنین تعداد زخمی‌های اسرائیلی در نبرد طوفان الاقصی را بیش از ۵۴۰۰ نفر و آمار اسرای اسرئیلی را تا ۲۲۴ نفر اعلام کرده است.

ساعاتی پیش نیز، نیروهای کوماندویی رژیم صهیونیستی تلاش داشتند از محور بیت حانون در شمال نوار غزه و همچنین شرق غزه وارد این مناطق شوند، اما این تلاش با مقاومت شدید و کمین نیروهای قسام مواجه شده است و درگیری‌های شدیدی میان طرفین درگرفت.

هم اکنون برخی رسانه‌های عبری از قطع ارتباط نیروی صهیونیستی ویژه با مرکز فرماندهی خود خبر می‌دهند و همچنین برخی اخبار تأیید نشده مربوط به اسارت یک نظامی اسرائیلی در این حمله منتشر شده است.

همچنین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در این لحظات در حال انجام حملات سنگینی به مناطق درگیری‌ها برای پوشش هوایی عقب نشینی نیروهای ویژه است.

این چندمین تلاش نافرجام نیروهای ویژه صهیونیستی برای نفوذ در نوار غزه است. با گذشت ۲۰ روز از جنگ ددمنشانه علیه نوار غزه و با وجود تهدیدات مکرر، اما هنوز دولت صهیونیستی در انجام حمله زمینی از بیم تلفات سنگین تردید دارد.

از سوی دیگر، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نوشت: «همه اسرائیلی‌ها اعتماد خود را به نتانیاهو از دست دادند و اعضای ائتلاف دولتی هم این را خوب می‌دانند.» «ایهود باراک»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) در یادداشتی نوشت:

«همه اسرائیلی‌ها اعتماد خود را به نتانیاهو از دست دادند و اعضای ائتلاف دولتی هم این را خوب می‌دانند، آن‌ها در جریان نتایج نظرسنجی‌ها هستند که نشان می‌دهد ۷۵ درصد اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مقصر اصلی شکست هفتم اکتبر می‌دانند، کما اینکه ۶۴ درصد اسرائیلی‌ها بر این باورند که نتانیاهو هنوز مسئولیت این شکست را به طور کامل نپذیرفته است. ۶۶ درصد از جمله شماری از طرفداران لیکود نیز خواستار استعفای فوری او شدند و ۸۰ درصد هم خواستار برگزاری انتخابات پس از پایان جنگ شدند.»

همچنین منابع عبری زبان اعلام کردند که همزمان با برگزاری جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو، انفجارهایی در نتیجه حمله موشکی قسام این شهر و اطراف مقر وزارت جنگ را به لرزه درآورده است و جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بهم خورده است.

این منابع همچنین از قطع شدن جریان برق در منطقه کریات اونو در تل آویو خبر دادند.

گردان‌های قسام کمتر از یک ساعت پیش در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه شهر اشغالی تل آویو و مناطق اطراف آن را هدف حمله موشکی گسترده قرار داد.

منابع عبری زبان اعلام کردند که در پی این حمله، آژیر خطر در تل آویو، حولون، اللد، ریشون لتزیون، رمات هشارون، رمات گان، بیت دگان، گعغتایم، اور یهودا، کفار حاباد و فرودگاه بن‌گوریون به صدا درآمده است.

منابع عبری زبان موج اخیر حمله موشکی قسام را بی‌سابقه توصیف کردند

310310