شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بنزین#جدید#منبع#درامد#صادر#کند

منبع درامد جدید ایران / ایران بنزین صادر می کند ؟

منبع درامد جدید ایران / ایران بنزین صادر می کند ؟

در سفر به قرقیزستان، وزیران نفت و راه و شهرسازی ایران به همراه معاون اول رئیس‌جمهوری برای ملاقات با وزرای انرژی و حمل و نقل قرقیزستان جمع آمدند، در جریان این دیدار، قرقیزستان خواستار همکاری ایران در مدرن‌سازی پالایشگاه و تأمین محصولات نفتی شد.

صادرات بنزین می‌تواند به تأثیرات مختلفی در داخل و خارج کشور منجر شود:

۱. اقتصادی: 

   - سودآوری: صادرات بنزین می‌تواند به کشور ارزآوری و سودآوری داشته باشد.

   - تنش بر قیمت داخلی: اگر تعداد زیادی بنزین صادر شود، این می‌تواند به افزایش قیمت‌های داخلی و نارضایتی مردم منجر شود.

۲. امنیت انرژی:

   - وابستگی: صادرات بنزین می‌تواند وابستگی کشور به واردات سوخت را افزایش دهد و در مواجهه با تغییرات قیمت جهانی مسئله‌ای باشد.

۳. سیاست خارجی:

   - روابط بین‌المللی: صادرات بنزین می‌تواند روابط تجاری و سیاسی با کشورهای مقصد تحت تأثیر قرار دهد.

موفق به بررسی و تنظیم صادرات بنزین با رعایت اهداف اقتصادی، امنیت انرژی، و محیط زیست می‌تواند به توازن مناسبی منتج شود.

جواد اوجی و مهرداد بذرپاش، وزیران نفت و راه و شهرسازی ایران امروز در حاشیه سفر به قرقیزستان به همراه محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری برای شرکت در بیست‌ودومین نشست شورای نخست‌وزیران سازمان همکاری‌های شانگهای، به درخواست طرف قرقیزستانی با وزیران انرژی و حمل و نقل این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

براساس این گزارش، قیرقیزستان در این دیدار خواستار مشارکت ایران به‌ویژه وزارت نفت برای مدرن‌سازی، تعمیرات اساسی و بازسازی یکی از پالایشگاه‌های این کشور شد.

قرقیزستان در این نشست افزون‌بر اینکه نیازمندی خود به فرآورده‌های نفتی به‌ویژه بنزین، نفت‌گاز، سوخت‌جت و نفت‌سفید را اعلام کرد، خواهان تأمین قیر برای پروژه‌های راهسازی خود از سوی ایران بود.

وزیر نفت ایران نیز با ارائه توضیحات لازم از طرف قیرقیزستانی خواست که جزئیات نیاز را از نظر حجمی و استانداردهای کیفی به طور دقیق‌تر اعلام کنند تا ایران بتواند براساس برنامه همکاری‌ها را با این کشور آغاز کند.

بیست‌ودومین نشست شورای نخست‌وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای امروز (پنج‌شنبه، چهارم آبان‌ماه) در بیشکک قرقیزستان برگزار شد، معاون اول رئیس‌جمهوری با همراهی هیئت بلند پایه ایرانی افزون بر حضور برنامه‌های اصلی این نشست در حاشیه آن نشست‌هایی دوجانبه نیز با اعضای حاضر پیرامون همکاری‌های متقابل داشت که دیدار با نخست وزیران روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان و وزیر امور خارجه پاکستان از جمله آنهاست.